Jogging med Wilma och sen orbitrek 30 min :P



Yes igår kväll var jag duktig. Morsan o farsan skulle ut och gå så då tänkte jag att jag skulle haka på. Hela dagen hade jag varit sugen på att gå ut o springa, konstigt nog. Men det är så drygt här, finns ju ingenstans att springa på. Jo pensionärsstigen är bra, men man kommer inte långt nu för tunneln en bit bort är översvämmad. Iaf så tog jag på mig träningskläder medans morsan o farsan hämtade Wilma. Sen tog jag Wilma o joggade nästan en timme :P Okej jag gick lite emellan, men det gick sjukt bra att springa, fattar inte själv hur bra de gick. Wilma älskar att springa och det är ju lite roliga med sällskap :) Sen va det perfekt väder, bara några plusgrader.

Sen när jag kom hem från min joggingtur så ställde jag mig på min träningsmaskin "orbitrek" och körde rätt hårt i 30 min. Sen va jag dösvettig, men sköönt va det! Idag har jag lite träningsvärk i benen, skönt att känna faktiskt.

I tisdags så gick jag med farmor, farfar och wilma i Högbo. Runt sjön plus lite inne bland elljusspåren i skogen. Den rundan blev ca 4 km sammanlagt. På vägen hem släppte dom av mig vid Ängsbacken för jag skulle gå med Wilma pensionärsstigen hem, det är en bit det med. Gick o kom till tunneln som är nästan i slutet av pensionärsstigen, och den är helt översvämmad! Å helvete tänkte jag. Folk hade klättrat på ett smalt långt staket över vattnet för att komma förbi, men eftersom jag hade Wilma så funka ju inte det. Tänkte att jag kunde klättra och Wilma simma, men fan inte vill jag att hon ska simma o det lortvattnet. Sen går motorvägen ovanför, såg att människor hade klättrat upp dit, men nej jag tänker inte släpa med mej Wilma över en motorväg. Happ bara att vända då, SUCK! Jag som nästan va hemma o allt.

De va bara att gå tillbaka, svängde av mot smörhålet o fick gå värsta omvägen hem. Så den dagen gick jag nog 1 mil sammanlagt ungefär. Va rätt trött, och skavsår fick jag. Men men det va ju bra motion :)

Igår sökte jag till högskolan. Stockholm som första val, Gävle som andra och Uppsala som tredje. Det spelade tydligen inte så stor roll vilken ordning jag tog nu, för jag kunde endå välja bort de jag inte vill gå sen eller va hon sa. Så om jag kommer in både i Sthlm och Gävle så kan jag ju välja i sommar vilken jag vill gå. 

Bytte till sommardäck igår på bilen, plus att jag tvättade bilen! Jag kan ibland jag me ;) 

Idag ska jag försöka ta mig till Valbo, behöver nya kläder. Har inga byxor, dom är sjukt stor alla nu =/ Men ja ska inte klaga :)

.:Nypan:.

My dear "orbitrek", hah :P

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

härligt att byxorna börjar kännas mindre ;)

2009-04-16 @ 14:26:05
URL: http://xanndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0