Kryssningen va succé, sjukt kul! :)



Åkte ju på kryssning i torsdags, sweden rock-kryssningen. Det va Jag, Madde och Sandra olsson. Emma fick aldri ledigt från jobbet så hon kunde inte hänga med. Bussen gick 15:40 från Gävle mot Sthlm. Inledde resan med att knäppa en varsin öl, mumma! Busschaffisen va grym o spelade massa hårdrock högt hela vägen, soo sweet. Bussen va framme vid båten kl 18.30, en timme innan båten skulle avgå. När vi kom dit hamna vi mitt uppe i ett slagsmål bland några killar, dom flög omkring oss o rulla runt. Sen några min senare insåg madde att hon glömt telefonen på bussen så vi skulle gå ut tillbax o hämta den. Då kommer en stor bil i världens fart och stannar typ 1 dm från dörrarna som vi är påväg ut från, är nära att bli överkörd. Åsså rusar två snubbar ut ur bilen o springer in. Shit är de ryska maffian eller tänkte vi.

Väl ute så kommer pikébussar o polisbilar och ställer sig precis där vi står. Åsså rusar dom ut helt crazy o irrar omkring. Sen haffar dom killarna som bråkade precis framför näsan på oss. Dom snubbla över våra väskor o tryckte upp folk mot rutan precis bredvid oss. Hah shiiit vafan ska vi göra börja vi fundera. Sen kom en snut o fråga om vi sett nått; Näääe säger Sandra, då drar dom. Men pucko, vi va ju fan mitt uppe i slagsmålen alldeles nyss säger jag. Aha tror du det är det som dom härjar om nu säger hon? Ööö ja troligen! Men men va väl lika bra att hon sa nej, annars har vi väl missat hela båtresan och skit.

När vi väl kom på båten hade man ju dragit i sen massa öl redan så man va i småmysig form. Drog på taxfreen o shoppade loss på sprit, öl o cigg. Sen festade vi runt på båten hela kvällen o natten, va mest runt på olika hyttfester. Jag blev bjuden på massa shots, bland annat 80% sprit, shit fyfan va det brände i hela matstrupen och magsäcken, fyfaan. Sen några fishermans friends-shots. Dom är iiiinge bra för mig, jag klarar inte av dom. Sist drack jag sånna i sthlm på krogen, sen blev de helt svart och jag blev utkickad. Självklart åker jag på världens black out på fredagen, ja kommer inte ihåg ett skiiiit! Madde o Sandra hittade mig i hytten sovandes sittandes på golvet, hur fan tog jag mej dit i huvvetaget?? Har inte ett minne, sjukt jobbigt =/

Vaknar på morron av att de luktar spya. Nej nej nej inte i sängen tänker jag. Tänder lyser och ser att ja spytt på golvet, på heltäckningsmattan! Det har aldrig hänt heller nån gång för mig, jag har aldrig spytt i sömnen! Precis bredvid står en papperskorg som Madde ställt fram på natten, men den missade jag totalt. Jaja nån timme senare så vaknar jag till liv, är nog fortfarande aspackad för jag är inge bakfull alls. Knäpper en Gin, lets rock!

Lördagen va helt kanon. Drog omkring halvlullig på båten hela dagen o drack Gin o öl. Kollade på lite band som spelade o så. Sen hitta vi några grabbar på däck från tranås som va heeelt störd, hahah sjukt roliga grabbar. Dom bjöd på cigg o sprit där ute däck, så där fastnade vi i några timmar. Sen drog vi till deras hytt o partade vidare. Lördagen va nog roligare än fredagen, önskade att resan va ett dygn längre. Sen va de bara att pallra sig till bussen, där fortsatte vi festa. Madde blev asdålig o spydde hela vägen hem. När vi kom hem drog jag o nån kille från viken ut på lillpuben o drack lite öl. Där träffade jag Jimmy, Mörtboan och Ragge, så jag satt me dom tills de va dags att bege sig hemmåt. 

Resan va sååå lyckad, hade sjukt kul. Okej har ångest över att jag däckade och att jag inte har nå minne från fredagnatten, men men de tog jag igen på lördagen. Vi filmade även HELA resan i småklipp. Dom ska vi klippa ihop till en film, hahah. Filmerna är sååå klockren, har aldri skrattat så mkt nån gång tror jag :) Nu väntar jag bara på att Sandra ska bli klar me den, wihoo. Jag har även blåmärken på HELA kroppen, mest längs hela vänster sida. Jag är helt öm, igår kunde ja knappt sitta eller ligga. Antingen har jag ramlat ner för en trapp på torsdagen på båten eftersom det va då jag hade sån stor minneslucka ifrån. Eller så är det efter madde lyfte upp mig i sängen från golvet samma natt, alltså torsdags. Hon sa att jag bara hade flygit omkring helt lelös för jag va helt waisted. Men men sånt som händer. Är huvvet dumt får kroppen lida som man brukar säga!

Igår (lördag) så festade jag oxå. Gick på lillpuben, sen eightball, sen steel town och till sist lobby. Va lite sliten från kryssningen men de funka endå :P Idag, söndag, så har jag sovit lääänge. Sen har ja nyss kommit hem från Madde o Jekkan. Vi käkade kräftor, räkor, ost o kex o sånt, mm :P Åsså drack jag o Jekkan viiin, madde pallade inte en fyradagars som en annan, hah. 

Vi har pratat om att dra ihop en kryssning snart igen, det är ju så jävla kul :P Meee like! Nästa vecka är det påsk, ska till Ockelbo som det verkar o festa. Sen helgen efter det drar vi iväg ett gäng på husvagnssemester neråt uppsala, hah. Sen snat flyttar Jekkan, då har hon lovat att ha en lååång inflyttningsfest hela helgen me mig, wohoo. Fullbokat framöver som de verkar.

.:Nypan:.



Påväg ner till Sthlm i bussen




Taxfreeee


Vi i våran hytt :)


Rock!



Jag verkar ju ha jävligt roligt iaf, hahaha.



Wihoo party


Fick problem med toan, IGEN! Sist vi åkte så sprutade vattnet som en fontän när vi spolade första gången. Även denna gång fick en mekaniker komma o fixa den.



  


Kommentarer
Postat av: Sandra

hehe, ja kul va det allt :)

2009-04-06 @ 05:40:49
URL: http://xanndra.blogg.se/
Postat av: madde

svar: ja jag har hört många som har ont i de där tänderna.. hualigen haha



hahahaha va roligt ni verkar haft det :) och vad smal du blivit kvinna :O haha

2009-04-06 @ 13:33:09
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0