Sista dagen att söka till högskolan, faaan



Jag blir gaaalen. Har en sån jävla beslutsångest så jag vet inte vart ja ska ta vägen. Har legat i flera timmar nu och sökt fakta o grejja på nätet om olika högskolor. Som jag skrivit om tidigare så tänker jag plugga vidare i höst eftersom det är omöjligt att få jobb nån stans. Ska utbilda mig till sjuksköterska, ett yrke som jag tror skulle passa mig. Drömyrket är ju djursjukvårdare på en veterinärklinik (som jag redan jobbat som i två år), men eftersom jag blev blåst på pengar och sa upp mig själv och det knappt går att få jobb på ett sånt annat ställe så är det lika bra att utbilda sig vidare.

Nu håller jag på att välja mellan två olika skolor. Sophiahemmets sjuksköterskeutbildning i Stockholm eller Högskolan i Gävle. Sophiahemmets är en av sveriges bästa, och antagningspoängen bland dom högsta. Eftersom jag har rätt så bra betyg, över medel iaf, så kanske jag skulle komma in. Det skulle va kul att komma in på en linje som det är så högt tryck på. Men vart skulle jag bo då? Det är ju svårt att få bostad i Sthlm. Sen kostar det en del att bo där har ja fått för mig. Sen är det ju högskolan i Gävle, det är ju trevligt att bo i närheten av familj och vänner och så. Men hur är den utbildningen. Bra, dålig? Mjah!

Gaah jag blir helt galen, vet inte hur ja ska göra. Kan ingen hjälpa miiig? Imorron(shit idag, nu är det ju onsdag), så är det sista anmälningsdag. Fan fan fan... Muhu :(

.:Nypan:.


Och jag som hatar att plugga, åsså ska man i skolbänken i tre år till, suck!




Men har jag tur kanske jag hittar nån rolig klasskamrat som kan ha lika roligt med mig på lektionerna som jag och brownie hade på våra mattelektioner med våran vän "skelettet" ;)






Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte söka till båda skolorna då?

2009-04-15 @ 11:51:40
Postat av: Anonym

jag skulle satsa på att komma in på Sophiahemmets skola som sagt den är ju den bästa!:)

2009-04-15 @ 11:52:56
Postat av: Madde

sökte du in någon gång? :)



gävle är bra har jag hört.. dessutom är skolan superbra :) iaf tycker jag det hehe!



2009-04-18 @ 12:24:41
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0