Finnland


Japp nu ska jag försöka knåpa ihop lite om min finnlandsresa. Det va jag, jimmy, marko o linda som åkte iväg. Båtresan med viking line ner tog vi det rätt lugnt på, vi drack lite öl o drinkar sen gick vi o la oss. Sen kl 10 på morron va båten framme o vi lära åka av (vi hade bilen med oss). Sen va vi i helsingfors under dagen, sen åkte vi 30 mil upp i landet och tog in på hotell. På kvällen (en måndag) festade vi till det och gick ut på stan till en krog som heter Karma lika som här i viken. De va ett så jävla schysst ställe, god damn! Och jag fattar inte, en måndagkväll och massor med folk ute, plus att krogen stängde kl 4 på natten! Vi gick hem till hotellet runt kl 3 typ, sen gick jag o jimmy ut igen och skulle gå o köpa en öl. Då va det stängt för kl va efter 4, så vi gick runt på stan i typ 2 timmar, de va så jävla skönt =) Okej vi hittade inte hotellet, de va därför vi gick så länge. Men de va en underbar prommis där på morronkvisten ;P

Dagen efter låg vi typ på hotellrummet hela dagen typ, vi va hela slut allihopa efter måndagsnatten. På onsdagen åkte vi till helsingfors och tog in på hotell igen. Vi festade lite grann och tänkte gå ut, men de spårade lite och vi blev inne hela kvällen. På tre dagar hade vi (4 pers) haft 6 st hotellrum, hah helt sjukt. 3 st måndag på måndagen, 1 st på tisdagen, och 2 st på onsdagen. Och grejjen va att vi "sov" i SAMMA hotellrum allihopa varje natt, endå blev det så många, heh. Och det mest puckade av allt. Vi sov bara på tisdagen, de va den enda dagen vi sov annars va vi vaken.

Sen på torsdagen åkte vi till Juha, nån marko kände typ kl 2 på dagen, vi böjade festa redan då. Han va dj och dj´ade  asschysst musik för oss hemma hos han hela dagen o kvällen ;P Sen drog vi in till stan och gick på en så jävla nice krog som hette Cirkus. Detta va en torsdag och de va 2000 pers där inne! Vi stog på gästlistan o drog förbi hela kön, sen va de nå snubbar som filmade när vi gick in plus där inne hela natten, undra va man är med på för film nu då =/ Det va skitstort ställe, helt stört. Tänkt, 2000 pers på den krogen, sen finns det typ 20 krogar till i helsingfors, fatta vilken partystad! Jag ska lätt dit igen! Jag trodde det skulle va som ryssland typ, men fan va fel jag hade. Jag skulle tom kunna tänka mig att bo där i helsingfors, folk o fart överallt hela tiden.

Efter natten på krogen cirkus så drog vi hem till Juha igen. De blev rätt mkt folk och de va den stööördaste efterfest jag nånsin varit på. En brud stog i sin egen värld och dj´ade helt gaaalet. Sen dog musiken, då börja hon sjunga o trodde hon va värsta popstjärnan. Sen klädde hon typ av sig alla kläder och sprang omkring naken, så jävla äcklig! Sen hade hon o fyra grabbar gruppsex i bastun, plus att dom spelade in porrfilm där. Helt sjukt galet o rätt vidrigt.. Sen Juha och en till kille va så jävla störd, jag höll på att skratta ihjäl mig. Timme efter timme så hoppade dom omkring som små loppor och grejjade med allt möjligt, och pratade konstant (på finnska då). Jag satt o bara skratta o skratta, de va helt jävla sjukt alltså. De va precis som ett dårhus och en myrstack timme efter timme, men kul va det. För att förstå hur det va så måste man ha varit där o sett o upplevt det, men det har ju inte ni kära läsare. Vi festade hela natten o morron, när kl va 2 på eftermiddagen va festen slut o dom flesta åkte hem, gah skönt.

På kvällen va jag helt slut. Dehär va fredag kväll, och då hade jag inte ätit sen i onsdags kväll och inte sovit sen tisdags natt ( vi va uppe hela natten på onsdagen oxå). Min kropp va helt sluuut. Jag o Jimmy åkte och tog in på hotell i city, dom andra festade på. Sen på lördagen åkte vi till vikingline-båten och åkte hem. De blev inge fest på båten konstigt nog, utan vi gick o la oss tidigt eftersom båten va framme tidigt och vi skulle åka bil hem.

Resan va helt galen och jag har vari med om saker som jag inte ångrar och som inte många nånsin får vara med om. Det finns massa grejjer till jag skulle vilja berätta men det är seecret så det går inte.

Men en sak är säker, jag ska till hesingfors igen och festa nån gång igen! Och en sak som jag inte heller trodde. Alla tjejer är så sjukt snygg där! Dom flesta ser ut som fotomodeller fan, rätt drygt på ett sätt ;P Jag trodde det skulle va rysslands-stil på landet o människorna, men ack så fel jag hade!

.:Nypan:.


Några av våra goda drinkar på båten påväg till finnaland ;P


Jimmy, Linda o Marko i solen ute på däck påväg till finnland

Jag o Jimmy på däck i solen, den va rätt stark
i mina ögon som de kanske syns, heh



Juha som dj´ade timme efter timme.
Detta va kl 2 på torsdagseftermiddagen typ






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0