Lång gårdag med wilma, poliser o grejjer



Igår kändes dagen lååång. Gick o hämtade wilma kl halv 12, sen drog jag hem o duschade o gjorde mig iordning. Runt kl 13 åkte jag o jimmy till högbo med wilmisen. Vi gick runt sjön (3,7km), sen gick vi runt inne på typ hela högbo bruk. Till qvarn, sen upp bland fåren så wilma fick hälsa på dom (hon skällde mest, de va jimmy som försökte hälsa på dom och ge dom hundgodis, men de ville dom inte ha, hah). Sen gick vi tillbaka och upp till hotellet o köpte cigg. Sen tillbax till bilen och brummade hemåt.

Va hem till bj och kolla om det kommit nån post. När vi åkte därifrån och körde från bj så höll två bilar framför på och bromsa och stanna o grejja, vi fatta inte va dom höll på med. Sen helt plötsligt svänger bilen framför bilen som va framför oss ut mot mittrefugen och kör rätt in i en stolpe och lampa så den flyger och blir bara mos. Bilen framför kör vidare, vi svänger in bakom den krockade bilen för att se hur de gick, då åker den iväg. Shit ett fyllo som ska smita tänker jag och tar regnr:et. Men då åkte han upp mot AGA och stannade där så vi åkte efter för att kolla hur de gick med han. Jag va helt bombsäker på att han va full för han såg full ut när han klev ut ur bilen och när han snackade och så. Men han va inte full, han va bara chockad. Han hade inte gjort illa sig heller, bara slagit i näsan lite grann i ratten. Jimmy ringde polisen så dom kom, vi berättade vad som hänt och så sen fick vi åka. Att jag vet att han inte va full va för jag tjuvlyssnade när han blåste och jag hörde polisen säga att "det här såg ju bra ut". Hans bil va helt kraschad på ena sidan fram, stackarn. 

Efter det åkte vi till farmor o farfar och lämnade wilma. Jag gjorde en janssons frestelse där och stekte köttbullar, sen smackade vi i oss det, gott gott. Jag drack även en cider och en halv öl, nam nam! 



fortsättning följer....

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0