Blir så arg


Blir så jävla arg, kolla nyss på uppdrag granskning, det handlade
om gatuhundar från spanien som adopteras av svenskar hem
hit till Sverige. 200 hundar som trängs hos en kärring där nere och
får para sig bäst fan dom vill. Typ alla hade klåda, sår o tappa päls.
Stackars hundar. Sen ska dom fraktas hit i små burar. Fyfan djurplågeri.
Sen att många utan hundarna är smittade med den obotliga
sjukdomen leichmanios gör inte saken bättre.

På mitt jobb fick vi in en hund, det var väl ett år sen kanske.
Den hade sår lite här och var. Det fulaste såret
satt på örat. Den kom tillbaka gång på gång men blev
aldrig bra trots alla olika behandligar. Så fick vi veta att det
var en gatuhund från spanien. Då tog vi blodprov o skickade
iväg, sen kom svaret. Jo den va smittad med leichmanios!
Det är även en zoonos (smittar till människor). Skitkul att man
klappat o gullat med den hunden, och tagit på såret o gjort
rent o grejjat... Det är ju en risk för mig med, ja kan
ju bli smittad =/ Ägaren ville inte avliva den till
en böjan. Men till slut insåg hon att det inte gick att ha
en smittsam hund, både för sin familj och andra
hundar. Sen mådde den inte bra heller. Så hon
lära ta bort den stackarn =(

Visst det är jättebra att man försöker hjälpa till
och så, men ja tvivlar på att man gör så himla
rätt. Man drar in sjukdomar hit, och låter
hunden lida med resor o grejjer. Sen dendär
kärringen som hade alla hundar borde 
skjutas. Hon höll på bara för att tjäna pengar,
hundarna hade de ju skit där dom va, usch.

Sen för nån vecka sen kom det in en till hund, även
den från spanien. Den hade oxå sår o tappade hår. 
Man kan ju undra om den oxå är smittad, suck.
Stackars djur..

Sen idag har ja även varit i skolan o pluggat matte. De 
gick åt helvete =/ Ja fatta fan ingenting, o det
är säkert.. Jag lära ha hjälp med typ alla tal :S 
Fyfan blir så less... Skulle kunna ta ett lån
och betala läraren för att ge mig ett G. 
Och jag ljuger inte. Sen efter det åkte ja hem
till Sandra o vibbade bort lite fett :P
O nyss har jag kommit hem från Wilma, 
va ute o gick en sväng i kylan.. :) 

.:Nypan:.



 
Wilma på älgpasset på älgjakten -08 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0