Arbetslös och singel, vilken start på 2009!




Yes idag sa jag upp mig från jobbet, kan inte gå in på varför men jag har fått nog av allt strul! Har varit mkt nu, och äntligen tog jag kraft och mod och sa upp mig. Det känns faktiskt underbart, konstigt nog. Visst det var min drömyrke, inte många som får chansen att jobba som djursjukvårdare på en veterinärklinik, men alla har en värdighet och nu tänker jag inte låta nån trampa på min längre!

Va har ja gjort idag då? Vaknade typ kl halv 8 imorse, hell no tänkte jag, aldri att ja går upp nu när jag är ledig. Somnade om o vaknade typ 10 ist. Låg o drog mej lite i sängen, kollade på tv. Sen gick jag till badhuset, solade 13 min, sen simmade jag en timme. Fasen va skönt, typiskt att det alltid är massa karlar där, nu på slutet kryllar det av dom åsså är jag ensam tjej =/ Men men ja kämpar på!

Efter jag varit där gick jag hem o käkade lunch me morsan. Sen samlade jag mod och ringde till chefen o sa upp mig. Happy over that drog jag till jobbet o lämnade nyckeln och hämtade mina saker. Åkte direkt till farsans jobb och tvättade bilen, den va skitig så in i helvete. Blir ju så när man åker 6 mil till jobbet efter motorväg o skit, men nu är det slut med deeet!  Nu glänser pärlan iaf :P

Efter jag tvättat bilen drog jag hem. Käkade lite, sen gick jag o hämtade Wilma. Så gick jag o morsan en timme me lillbusen :)

Ja just ja, jag har ju fan hunnit göra rent i akvariet oxå. Har aldrig haft så svart vatten vid ett vattenbyte nån gång, skäms på mig! Stackars firrar, jag ska bättra mig jag lovar!

Imorron ska jag, jaa va ska jag göra då? Skulle ju ha jobbat men jag är ju arbetslöööööös! Kanske drar till Valbo o kikar om jag hittar nån tröja eller nått. Skulle behöva köpa fler byxor oxå för alla har blivit så sjuuukt stora. Sen kommer Jekkan o hämtar mig, åsså drar vi till Äckelbo o hinkar öl o viiiin i bubbelpoolen på "badhuset" :) Ska blir gött som faan o jäsa där!

.:Nypan:.


Kanske ska börja tvätta bilar på dagarna o tjäna lite chash på den biten, eller va tycker du? :P















Kommentarer
Postat av: Anonym

ja de var på tiden att du tog tag i de där på jobbet å sa upp dej. Starkt gjort.

2009-03-27 @ 01:04:56
Postat av: Anonym

va ska du till ockelbo och göra ?? ingen som vill ha dig där ändå !

2009-03-27 @ 14:14:05
Postat av: Nypan

Haha moget att vara anonym. Jag tar inte åt mej ett skit från den som inte vågar stå för den den e! Så fortsätt läs min blogg, du verkar ju vara underhållen iaf ;)

2009-03-28 @ 11:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0