Sjukvården i sverige



Vaknade tidigt imorse av att jag har så jäkla ont i lederna i axlarna. Har haft så länge men nu på sistonde har det blitt värre och inatt & imorse va det olidligt. Hade så ont och kunde inte röra mig så jag låg o grina i sängen av smärta. Jag som hatar sjukvården i sverige ringde endå sjukan och skulle boka tid för o kolla upp skiten.

En kärring ringde upp kl 11 så jag berättade hur de låg till och sa att jag ville boka tid hos en doktor för jag kan inte sova och jag kan knappt röra mig, inte ens klä på mig själv. Surkärringen börja gnälla om allt möjligt och sa att jag skulle käka ipren 3 ggr/dagen i tre veckor. Det har jag redan gjort sa jag men de hjälper inte. Det gjorde du för tre år sen skrek hon i telefon, du måste göra det igen! (för tre år sen va jag in med mina knän som ballat ur och då fick jag gå hem o käka ipren i fler veckor). Nä jag har redan provat det igen sa jag och det hjälper inte! När då fräste hon. Ja de senaste månaden fräste jag tillbaka. Då får du ringa en sjukgymnast sa hon och gav mig numret. Jasså jag ska ringa dit först fråga jag innan jag får träffa en läkare? Jaa sa hon. Ööö okej! Sen sa hon att hon skulle boka in mig på en tid endå. Fint tänkte jag och sa att jag har en höft som "hoppar" och undra om jag kunde kolla upp det på samma läkarbesök. En RÖST som hoppar skrek hon ironiskt och irriterat??? Nää en höft skrek jag ,HÖGRA HÖFTEN HOPPAR!! Jaha jag tyckte du sa röst sa hon. Vadå så du har en höft som hoppar?? JAA ett ben i höften eller nått hoppar typ 1 dm utanför själva höften när jag går och/eller böjer benet (ibland får jag ont i höften, och min nedre rygg tar skada då jag blir sne eller nått för jag får skitont imellanåt så det borde ju ha ett samband). Näe det kan nog inte doktorn kolla upp då för han har inte tid!(??) Inte tid, vadå inte tid?? Näe han har nog inte tid att kolla på det sa hon. Ookej ska jag boka ett besök för varje besvär eller? Tillslut sa hon ja du få en tid den 25 kl 10.00. Den 25 utbrast jag? Jaa vadå passar det inte bra eller är det nått problem sa hon surt. Öö näe men det är ju en vecka dit sa jag. Jaa är de nå problem? Ja jag har ju så ont att jag inte kan sova eller knappt röra mig sa jag. Då fråga hon bara om jag skulle ha tiden, då va jag tyst ett tag sen jag sa ja tack o hej o slänge på luren.

Efter det samtalet va jag så trött, irriterad, ledsen o förbannad så jag börja storböla i köket. Jimmy kom ut o krama mig sen gick vi ut o tog en cigg efter jag bölat klart. Va är det för samhälle vi lever i? Sjukvården är ju helt sjuk. Jag som hatar att gå till läkaren, har varit dit bara nån gång i mitt liv (när jag bokade tid för tre år sen frågade dom om jag hade bott nån annan stans eftersom jag inte hade varit där sen jag va liten typ, men nä jag har bott här hela tiden bara att jag aldri uppsöker läkare typ). Och nu när jag äntligen ringde och skulle boka en tid så är det värsta satkärringen som sitter i telefon och dumförklarar en. Nä fyfan jag har lust att åka o bomba stället. Vi har ju apoteket med ipren, mer behövs ju inte verkar det som för det är ju det enda man blir ordinerad trots sjukdom o besvär.

Tänkte åka in på akuten idag för att få hjälp, men ja struntade i det. Nu ikväll kan jag röra mig mera, har inte lika ont som imorse. Det är väl bara att vänta o se hur natten blir, vet inte om jag ens vill veta.

.:Nypan:.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0