Sprutan!



Igår åkte jag me brorsan och tog sprutan mot svininfluensan. Va en hel del folk,typ 35 före mig men de gick fort endå. Fick komma in o sätta mig. Jag tycker inte om sprutor så jag vände bort blicken och knep ihop ögonen. Då frågade hon om jag tyckte det va obehagligt med sprutor. Aa sa jag. Vill du att jag säger till när jag sticker eller ska jag bara göra det? Hmm säg till så jag vet sa jag. Vände bort skallen igen o knep ihop ögonen o höll andan. Okej, nu sticker jag sa hon. Puh de gjorde inte så ont och va över fort, de stack bara lite grann när nålen gick in och när vaccinet sprutades in. Sen frågade hon om de gick bra, om jag höll på o svimma eller nå. Hah näe skrattade jag, det är lugnt det.

Sen fick man gå in i ett rum o sätta sig o vänta i 15 min. Dom har väl så ifall nån blir dålig eller får en allergisk reaktion eller så. De gick bra för mej o brorsan men värre för en annan tjej. En sköterska kom in o frågade vem de va som mådde dåligt. Längst bak satt en tjej i 25års-åldern som typ höll på o svimma eller nå. Hon va alldeles grå i ansiktet. Henne körde dom iväg på bår.

Inatt vaknade jag av att de stack i hela kroppen. Typ som "sockerdricka", mest i hela benen. Fan så har de aldrig varit förut! Måste ha varit sprutan som gjorde det. Blev fan lite rädd att ja skulle bli förlamad eller nått, att blodcirkulationen höll på att banga ur, haha. Sparkade lite med benen, men de försvann inte. Somnade om, sen dess har jag inte känt nå mer sånt.

Idag har jag skitont i armen där dom stack :S Typ 1x1dm stort område som är skitömt och gör ont som fan. Kan knappt höja armen för de gör ont. Hoppas de går över snart. Brorsan min hade oxå ont i armen, och han som är målare & tapetserare, hah de kan ju inte gå så bra att jobba med det nu med armen stackarn.

Nu ska jag slappa en timme till sen ska ja hämta grabbarna från puben. Va iväg för en timme sen o skjutsade ner dom. Sen blir det sova för ja ska på möte imorron!

.:Nyp:.



 


Kommentarer
Postat av: madde

fy fan jag vågar mig inte på att ta sprutan :O men jag måste väl -.- haha



sv: haha förlåt (a) men visst är de gott? jag vill ha julafton nuuuuuu haha

2009-11-27 @ 13:52:03
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Jessica

okay, va bra att man fick stanna då! de fick man inte här i ånge! Vi fick sprutan, trog på oss jackan och gick, de gjorde alla. Hoppas ingen blev dålig, måste ha varit jobbigt och ligga hemma och bli så dålig!

2009-11-27 @ 15:08:22
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Malin S

Jag vaccinerades idag oxå men hon fick sticka mig två ggr då hon kom in med sprutan i en artär första gången haha. De e ju bara o sticka om de, sa jag:)

Jag är ju inte alls spruträdd och kollade gärna på när hon stack in sprutan. jag trodde de skulle gö ondare. Har inte haft nå biverkningar än förutom att man e lite öm i armen bara.

Får se hur de känns imorn när jag vaknar.

Imorgon ska jag till Lotta och hälsa på. Kanske blir de krogen för oss:)

Ha så kul i helgen:)

pussar

2009-11-27 @ 23:31:52
URL: http://malinodessi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det stack i hela min kropp dagen efter, som att jag skulle haft en stickig ylledress på mig ;)Jag var och tog i onsdags och kan verkligen inte sova på nätterna, klarvaken. Och hur öm armen är de ska vi inte prata om... ;)



Hoppas du får sova. Kram

2009-11-29 @ 10:04:00
URL: http://busarmedskagg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

BOJKOTTA SPRUTAN!!!

2009-11-29 @ 20:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0