Städning av akvariet



Igår städade jag mitt akvarium. Ooo my god va skitigt det var, fick skämmas där en stund. Har slarvat "lite" med vattenbyte och rengöring av pumpen på sistonde. Det syndes ju inte hur skitigt vattnet var men sen när jag sög upp skit från gruset så ändrade vattnet färg till typ svart, gah. Bytte mer vatten än va man egentligen ska göra, men jag va tvungen. Plus tog jag ut en trärot och två andra grejjer och skrubbade bort en växt som ser ut som gräs. Den växer asmkt och slingrar sig runt allt och typ bara förstör så det ser fult ut =/ Köpte sånt "gräs" för länge sen eftersom jag har några levande-födande fiskar och för att ynglen ska överleva måste dom ha nått att gömma sig i så då är sånt perfekt. Men det växte som ogräs och va bara irriterande så nu får ynglen klara sig utan sånt för jag har fått bort nästan allt.

Idag gjorde jag rent pumpen och den va ju inte heller världens renaste. Men nu är iaf akvariet helt rengjort och det känns hur skönt som helst :) Sen när jag flyttar ska jag göra rent gruset helt hade jag tänkt, det kan behövas!

.:Nypan:.


Akvariet :) Ska i lite mer växter o nån mer fisk sen duger det bra :)
Lite dålig & suddig bild men men. I verkligenheten är
det mycket klarare o så ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0