Älgjakt



Som sagt ringde min klocka 05:30 på torsdagen, jag lyckades få 1½ timmes sömn ungefär. Jag fattade ingenting så jimmy väcke mig o sa att jag lära gå upp. Fyfan jag ville bara dö, jag mådde sjukt dåligt. Jag brukar inte bli så bakfull nu för tiden men oj oj i torsdags va det INTE kul att kliva ur sängen o veta att man ska sitta i en skog hela dagen. Tillslut kom jag ur sängen, klädde på mig o sen kom pappa o farfar kl 6 o hämtade mig. Jag spydde lite utanför bilen, plus höll jag på spy hela vägen till hofors. Men men jag stog ut och piggnade på mig under dagen. Fick i mig lite mat o vatten sen gick de bra. Jag satt på pass med pappa istället för att gå som hundförare. Wilma fick sitta med mig på passet oxå, hon va så duktig o höll tyst för en gångs skull :)

När kl va runt 10 så började wilma lukta som fan i luften när vi satt på passet, hon blev helt galen. Sen hörde vi 4 smällar precis bredvid vårat pass. Hasse sköt en älg precis bredvid ;P Då knallade vi dit och wilma drog som fan och va galen utav älglukten. När vi kom fram till älgen blev hon lite fundersam och rädd, heh. Gubbarna snittade upp den där på plats och tog ur inälvorna. Wilma och den andra hunden som va med fick smaka lite kött, wilma tyckte det va MUMSMUMS! Hon gick fram till älgen o skällde & luktade lite på den. Rädd som tusan och hoppade till så fort hon hörde nått, hah. Hon trodde väl den skulle flyga på henne :) Efter ett tag insåg hon att de va nog rätt stendöd så då vågade hon va nära den hela tiden, lukta på den o försöka sno kött.

Efter vi fixat där gick vi ut på pass igen, denna gång blev det ingenting. Så efter några timmar gick vi o hämtade älgen med fyrhjuling. Sen åkte vi till slakteriet och flådde den o hängde upp den. Nu ska den sitta där i nån vecka innan styckning. Jaktlaget tyckte jag skulle följa med på söndag igen eftersom jag verkar ha älglycka med mig, för sist jag va med fick dom oxå en älg. Men jag är bjuden på födelsedagsfest på lördag i gävle, så jag skippar nog jakten på söndag för jag tänker inte plåga mig igenom en sån bakismorgon igen! ;P

.:Nyp:.


Wilma försökte med alla sina krafter att komma dit o hjälpa till



Urtagning av inälvor




Tadaa!



Wilma snodde åt sig älgens ben vid slakteriet.
Hon tyckte väl hon va värd det efter en lång dag i skogen






Kommentarer
Postat av: Malin S

shit vilka läskiga bilder...

2009-10-17 @ 10:30:20
URL: http://malinodessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0