Idag




Idag va jag på arbetsförmedlingen kl 13-14:30, möte om jobb & utvecklingsgarantin. Onödigt för mig att gå på eftersom jag börjar plugga i januari, men ska man få nån ersättning så måste man ju dit. Satt där i 1½ timme och lyssna på massa skit som jag redan vet -suck- Fick även ett papper på ett jobb jag måste söka, nå lantbruk i orsa som sökte nån som kunde sköta bondgården. Yeah right, det är ju verkligen det jag är utbildad på, NOT! Snackade med käringen som tog fram det jobbet åt mig och frågade varför dom alltid ger mig sånna jobb, ett yrke som jag inte är utbildad på! Jag är utbildad inom smådjur. Jag har jobbat på en veterinärklinik som djursjukvårdare på SMÅ djur, jag är INTE utbildad som bonde inom kossor o skit. Visst har jag några såna kurser i bakfickan som jag läste på gymnasiet men jag är inte utbildad som det och jag är inte intresserad av att jobba som det. Men men jag lära söka det endå för att inte missa min ersättning trots att det inte är mitt jobbområde och trots att jag ska börja skolan i januari. Visst jag kan ju ringa o snacka med bonden och säga att jag varken har utbildning och att jag kommer kunna jobba december ut eftersom jag ska plugga sen. Bortkastad tid för både mig och gubbstackarn eftersom han aldri kommer anställa mig så... Har iaf till 3:e nov på mig att söka jobbet, då ska det redovisas till dedär jävla arbetsförmedlingen.

Jaja nog om det. Efter jag va där så åkte jag hem till jimmy. Slöade lite sen har vi hämtat rickard på tågstation, handlat mat o hälsat på några vi känner.

Nu ska jag börja med maten. Varken jag eller jimmy har ätit nånting idag, inte ens en brödsmula. Vi har bara vari ute o flängt känns det som. Det suger bra nog i magen nu kan jag lova. Ska göra schnitzel, strips o bea, MUMS MUMS!

.:Nyp::







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0