Snöööö




Igår när vi åkte så långt och lämnade o hämtade bilar gick de som smort. Vi började åka kl 14 från sandviken, vi va tillbaka i viken lite efter tolv inatt. Typ 10 timmar i bilen, lååångttråkigt :) Men de gick bra iaf, inga olyckor. MEN de va lite snöö efter vägarna, de började när vi kom upp till Järvsö. Inte mycket men de låg endå lite grann i skogen o vid vägkanterna, usch o fy jag HATAR snö. Jag hatar vintern överhuvudtaget för det är kallt kallt kallt!

Vi såg oxå fyra älgar ståendes på ett hygge. Nu lever dom farligt när det är älgjaktstider. Synd jag inte hade bössan med mig ;) Jag har ju jägarexamen, tog det i när jag gick i skolan i ljusdal. Imorron ska jag nog ut på älgjakt med pappas jaktlag. Har varit med dom två eller tre år nu. För två år sedan eftersökte jag en skadeskjuten älg med min hund Wilma, hon va skitduktig och efter fler km kom vi ikapp älgen o kunde skjuta den. Roligt som tusan. Wilma tyckte det va lite konstigt att stöta på en levande älg, hon har ju bara gått blodspår förut och fått en skank(?) vid slutet av spåret ;P

Imorron om jag orkar följa med på jakten ska jag nog gå som hundförare med wilma. Vi har gjort det några gånger och det är faktiskt superskoj. Riktigt kul att se hur hon jobbar o mår bra i skogen :)

.:Nyp:.




Wilmisen på älgpasset med mig o farsan förra året :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0