Norrland igår



Igår hjälpte jag pappa att lämna o hämta en bil ca 30 mil norrut (i mina föredetta trakter). Den skulle till östavall, nästa upp till ånge. Jimmy följde med som sällskap i mina 60 mil. Stannade i ljusdal och hälsade på malin på gärdeåsen där hon hjälpte sin pappa att flytta in. Fasen vilka minnen det kom upp. Gärdeåsen, ljusdal.... Vilka fester de va varje onsdag, alla bodde nära, all gemenskap. Fyfan minnen <3 Stannade utanför min, madde o anna´s lägenhet o kollade, haha där hade vi det skoj :) Sen gick jag till matan och kollade på texten vi skrev innan vi tog studenten, den stog fortfarande kvar :) Några hade härmat oss o skrivit bredvid där, men vårat va endå snyggast ;)

Sen åkte vi vidare mot ånge. Gjorde ett stopp o ramsjö hos ante, skulle lämna o hämta några grejjer. Det kändes konstigt. Har ju inte varit där sen i mars när de tog slut mellan oss. Han hade sin nya, Elina, där. Det kändes väl oxå lite konstigt. Men är du lycklig är jag det, mår du bra mår jag bra. Det va roligt att se han. Pratade lite grann, jag grät en skvätt som vanligt, försökte stå emot men om man pratar om vissa saker som vi gjorde kan jag inte råför det. Men sen kändes det jättebra efter att ha träffat han, fått prata ut om några saker som vi inte ännu hunnit gjort. Konstigt att vara tillbax där jag varit så mkt, där jag levt med han, men det är bara att inse och gå vidare. Det har vi ju båda gjort nu... Vi va ung o dum båda två. Vi hade våran tid i ljusdal sa han igår. Och det har han rätt i. Vi hade våran tid i ljusdal. Då mådde jag jättebra och hade det jättebra, vi hade det jättebra. Gjorde jättemkt roliga grejjer ihop. Sen tog vi studenten, massa saker hände och allt rasade :(

Tänkte hälsa på hans mamma, pappa, mormor o mia igår oxå, men jag hann inte :( Va tvungen att åka vidare mot östavall.

Åkte dit, lämnade en audi o tog en jeep. Börja brumma hemmåt. Gjorde stopp i ljusdal igen för o käka. Vi delade på en pizza, osman special på järnvägspizzerian. Fan va jag längtat efter den pizzan, so fucking god! Sa till jimmy; Dethär stället gjorde mig fet när jag bodde här. Det är dehär ställets fel att jag blev ett fetto. Bland annat iaf. Haha. Måste ju medge att det blev några pizzor för mkt när man bodde där uppe :) Osman special va en av mina favoritpizzor, men hade även några andra beauties ;P

Efter pizzan åkte vi vidare hemåt. Gjorde stopp i orbaden o hälsade på en gammal arbetskompis & hans fru till jimmy i deras sommarstuga. I gävle gjorde vi även stopp hos jimmys mamma, fikade lite sen åkte vi till viken. Snurra lite på stan sen hem o soooov. Vi började åka typ kl 1, halv 2 på dagen. O kom hem runt kl 12 på natten. Nästan ett helt dygn va vi ute o åkte o grejja.

Nä nu ska ja slöa lite till i sängen innan jag ska gå upp. Ha en bra söndag!

.:Nypet:.


Me in action utanför matan.



Några ur klassen utanför matan med våran fina text :)



Jag & madde utanför våran lilla skola med en annan snygg text ;) Sen skärdes tyvärr bort under sommaren när dom skulle laga nå rör under marken =´(



Utanför djurhuset :) Asfaltsfärgen räckte till en hel del ;P Och kvar sitter den än!










 


Kommentarer
Postat av: Jessica

men va fan Nyyypan!! Att du inte hörde av dej, jag bor ju fan i Ånge!! och var runt östavall i flera timmar igår!!!!!

2009-09-20 @ 12:30:11
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0