Respiration




Yepp är klar me njurfrågorna, så nu håller jag på me respirationen. Det är inte bara att andas och må bra, det är ju en miljon grejjer som gör att vi kan andas. Och krångligt ska de va oxå. De räcker inte att det bildas koldioxid i cellerna som ska transporteras till lungalveolerna och andas ut. Ne för först måste koldioxid reagera med vatten och bilda kolsyra så det kan transporteras i blodet, och sen måste kolsyran reagera med väte i röda blodkropparna så koldioxid bildas och kan först få andas ut! Blööh är säkert nå fel i dendär kedjan, hur fasen ska jag lära mig? Ja du kanske fattar att det är kråånglit och svårt.


Ja här sitter jag och blir galen på alla frågor medans några av mina kompisar är iväg på swedenrock-kryssningen :( Jag har ju varit med från början men följde inte med denhär gången. Gör faktiskt lite ont i hjärtat på mig, speciellt när jag såg bilder för att tag sen som J hade lagt upp :( Men men hoppas ni har skoj & super och lyssnar på bra musik åt mig med <3 Önska jag va med er nu, då hade jag varit på båten o rööööjt.


.:Nypan:.




Film från våren 2009 när vi dokumenterade
hela resan. Hade så jäävla skoj då <3
Åååh ångest ångest ångest :(






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0