Wierd dröm



Gick upp o tog en cigg med jimmy kl 7 innan han åkte till jobbet. Solen sken och jag va pigg, men jag gick endå o la mig i sängen igen "för att vila lite" efter jimmy åkt. Självklart somnade jag om, vaknade en stund senare av en knäpp dröm. Drömde att jimmy hade massa råttor, och dom levde tillsammans och fick ungar heeeela tiden. Det verkligen kryllade av små rosa råttbebisar öööverallt i lägenheten- i sängen, i deras rum(ja dom hade ett helt rum för sig sj), överallt på golvet i små klungor, i soffan, köket... Så jag sa att jimmy att vi måste avliva massa ungar och skilja på hanar och honor för dom mår inte bra av att leva tillsammans och få ungar hela tiden. Han vägrade lyssna på mig och frågade hur jag kunde veta det och han skulle då inte ta bort nå ungar o skilja på nå råttor. Jaja drömmen slutade iaf att jag tog ett basebollträ och börja slå ihjäl råttbebisarna som va överallt i lägenheten, samt att jag bussade Vilda på dom.

Okej hur stört låter inte detdär? Helt sjukt, hahahah ;P

Han ringde när jag precis hade vaknat. Då berättade jag om drömmen, och gissa va han sa? "Vet du, jag har fått två råttor idag". Vaa du skämtar sa jag? Nee.. Då frågade jag vilket kön, en hane och en hona sa han. Haha du ljuger sa jag för de finns väl ingen som köper en av varje kön av råttor o har tillsammans. Då erkände han att han ljög, BUSTEED! :) Visst jag tycker om råttor, dom e mysig, men nu får de va bra för ett tag. För nån vecka sen försökte han få mig att gå med på att ta över två vattensköldpaddor, forget it! Lyckades övertala honom att vi kan väl skaffa sköldpaddsbebisar nån gång sen ist, o de gck han med på. Synd för han, för de lär ju aldri hända, mowha.. Haha elakt jag känner mig nu :P


.:Nypan:.



En liten bild på min senaste hamster Tura(jag har haft huuur många
hamstrar som helst)
. Henne fick jag i födelsedagspresent efter
att mina kära rumskompisar festade ihjäl min lilla Putte i lägenheten våran
på gärdeåsen i Ljusdal. Jo han dog, stackarn, undra va dom gjorde med han, en
spontan död säger dom för ingen fick gå in i mitt rum under festen,
men det tvivlar starkt på! Putte fick sen genomgå en kremering tillsammans med
rutans dvärghamster Ludwig på skolgården i lågan av en gasolbrännare. Brännmärket
på asfalten finns fortfarande kvar.
RIP





Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Nypan! De va ju MIN hamster vi "kremerade" tillsammans med Putte! Min lille Ludwig! GENERAL Ludde du vet..? :P haha. dom fick en fin "begravning" våra pojkar! ;)

2010-04-25 @ 14:05:40
Postat av: Nypan

Hah ja just ja, sorry rutan, det är ändrat nu :P De va ju du och jag som stog o asgarva samtidigt som det va sorgligt -asg- Blandade ihop ledwig med jekkans bananen eller va den hette, den som ni trodde va ett dött foster i sängen när det i själva verket va dvärghamstern som blivit kvävs i ellies mun? hahah

2010-04-25 @ 15:22:12
Postat av: Nypan

Hah ja som fick en jättefin begravning, inte många hamstrar som blitt kremerad inte! Hahaha vilka tider.. :)

2010-04-25 @ 15:23:45
Postat av: Rutan

Glömde skriva vem jag var senast ser jag.. :P



Ja jessicas hette bananer ja.. och Jennys chiquita. Dom va ju kullsyskon Ludwig, chiquita och bananer! Ludwig va en elak jävel som ALLTID bet mig, varje dag, varje gång jag myste med han! men jag myste endå jag! Det kallar jag kompis! :P



Ja, stackars bananer fick sluta sitt liv i Ellies mun tyvärr.. Chiguita och bananer ligger nu begravda i rabatterna framför djurhuset, medans Ludde och Putte ströddes ut med vinden/fastnade i asfalten..



Vi begravde även en råtta och en kanin bakom djurhuset! Bidrog med en del gravar under vår tid du! haha!

2010-04-25 @ 19:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0