Brädor



Idag så åkte jag och baby ut på en liten shoppingrunda. Först åkte vi till veterinären och införskaffade oss ett recept på p-piller till vilda. Tänkte att hon ska få käka det ett tag, sen kanske jag tar en kull på henne och spar en unge, och när det är avklarat så ska jag kastrera henne. Och ja det heter kastrera även på honor, för man tar bort både äggstockar och livmoder! Så nu fick jag det sagt, det är så drygt när alla påpekar att man sterilierar honor när jag säger kastrerar, och bara för att dryga emot och rätta dom så berättar jag att det heter faktiskt kastrera! Kan ju dra det med sterilisering också när jag endå är på g. Sterilisering heter det när man "klipper" av äggledarna(alternativt sädesledarna på hanar). Men gör man det kommer dom fortfarande löpa osv, man förhindrar bara en graviditet genom att ett ägg inte kan passera via äggledarna när dom är avklippt. Jaja nu har vi rett ut det också. Varför kom jag in på dethär? Ja just ja, jag berättade om min framtid för vilda.

Efter vi hämtat receptet åkte vi till apoteket och hämtade ut p-pillren. Tryckte även i henne ett idag. Jag försökte lura henne genom att lägga det i hennes blötmat, men tji fick jag. Hon slickade bara rent det. Då la jimmy henne på rygg och jag stoppade in det i munnen på henne. Hon svalde det och de gick bra, men fan va förvånad hon blev, haha. Sen va hon sur på oss ett tag, lillskiten :P

Jaja sen åkte vi till en byggaffär där dom har massa träplankor och skit. Vi köpte typ 8 meter av en fyrkantig "träplanka". Jag ska nämligen snickra ihop en stor "kilram". Vi har fortfarande ingenting på väggen bakom våran gigantiska soffa och det är sååå tråkigt. En tavla på två meter som jag vill ha kostar några tusen och dom pengarna har inte jag just nu. Nu är jag så trött på den fula röda väggen så i väntan på en fin tavla ska jag snickra ihop en ram, sen sätta upp samma tapet på den som sitter i sovrummet på fondväggen - den är svart med nå mönster i. Så det kommer förhoppningsvis bli som en kilram.. Ska försöka mig på det imorron, hoppas fan att de blir bra =/

När vi handlat klart träbitarna (Det gick på typ 35 spänn, asbilligt. Köper man en kilram som är så stor på gallerix går den på 1500-2000 spänn, morsan kollade upp det åt mig förut. Hell no att jag köper en så dyr ram! Få se om min 35-kronors kommer att duga, hah). Ja va skulle jag säga? Ja just ja. När vi handlat klart träbitarna åkte vi till coop och införskaffade oss ett coop medmera kort. Dom har endel billiga saker där i ibland för medlemmar, så nu passade vi på att bli medlem och sen köpte vi på oss en jävla massa ost för dom hade det för 29.90 för medlemmar, hah. Vuxenpoäng, nu har vi både ica-kort och medmera-kort ;)

Aa och vad har hänt mer idag? Ja just ja, jag och jimmy gick till farmor & farfar en sväng. Jag passade på att klippa klorna på wilma och klippa bort några hårda hårtussar mellan trampdynorna. Hann inte med nån promenad med henne ikväll, de får bli nån annan dag.

Nej för fan shit va jag skriver, nån hejd, men det är ju så trökigt hemma när man är ensam :( Snart ska jag krypa ner i sängen med vilda, klockan är ju endå 02:27.

.:Nyp:.






Kommentarer
Postat av: Sabina

sötvovven! :)

2010-08-11 @ 11:57:36
URL: http://sabinapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika Svanholm

Nypan! Låt bli att ta kattungar på katten! Kastrera henne direkt istället, seriöst. Finns alldeles för mycket katter i sverige. Är ett stort problem och det behövs inte en enda kattunge till i denna värld egentligen.. Jag är säker på att lilltjejen är supergullig och trevlig och värd att ta kattungar efter, men det tycker alla om sin egen katt..



Jag menar det verkligen! Eftersom jag jobbade på djurskyddet i söderhamn vet jag hur ohållbar situationen faktist är. Så många katter som blir avlivade varje dag för det helt enkelt inte finns hem åt dem. Istället föratt folk ska ta kattungar avsiktligt kan man rädda dom som finns!



Vill ni skaffa katt, köp från djurskyddet! Är helt klart värt det och så roligt att veta att man räddat åtminstone en katt lixom..



Kastrera era katter gottfolk!



Tänkte bara säga min åsikt i saken.. ;)



//Rooth :P

2010-08-12 @ 15:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0