I måndags



Igår(måndag) skjutsade jag och jimmy in L till gävle. Sen åkte vi till jimmys mamma i gävle, hon hade problem med bilen och jimmy skulle kolla om han hittade felet. När hon startade bilen så sprutade det värsta strålen inne i motorrummet, och det va bensin. Snacka om farligt, det har ju kunna börja brinna när som helst. "inte konstigt att den har dragit så mkt bensin" sa hon, haha nej inte undra på det. Den måste ju ha dragit skitmkt så mkt bensin som sprutade ut :) Vi åkte iväg och köpte en ny slang som jimmy satt dit, efter det så läckte det inge mer :) Vi fick tre st söta blommor med oss från Eva, dom ska jag plantera i våran rabatt.

När vi kom hem från gävle drog jag igång grillen och grillade en fläskytterfilé. Till det åt vi rotfruktsgratäng, sallad, beasås och rödvinsås. Det va gött-gött-i-gött-gött.

På kvällen kollade vi på fångana på fortet, rätt roligt program det. Självklart va det ormar med, och gissa vem som drömde om ormar inatt? Jo jag! Jag drömde att jag och jimmy va i nån stuga, sen va det några pyttesmå cobraormar där som smet. Jag va livrädd och vågade knappt sätta min fot där, och allra mindre sova där. Jag drömde en massa sjukt inatt, jobbigt jobbigt. Kanske var för att det va första natten inte vilda kom in! Vi gick o la oss tidigt för jimmy skulle upp kl 4. Jag ställde kl på 00:01 för att gå och se om vilda va utanför. Jag lyckades somna och vakna när alarmet ringde, men ingen vilda utanför :( Sen lyckades jag somna igen, och vaknade nog tre gånger till innan klockan slog 4. Ingen vilda utanför dom gångerna heller =/ Sen när jimmys klocka ringde fyra imorse så gick vi upp, då va lilla sötnosen utanför och låg i stolen. Gah vilken lättnad. Hon sprang in, direkt in till sängen och börja mysa som fan med oss där <3 Det är mycket katter som försvinner och blir skadad här på bruket där vi bor, därför blir jag så orolig när hon är borta länge.

.:Nypan:.


Söta va :)




Kommentarer
Postat av: eva

Åh vilken lättnad att hon kom tillbaks! Gud va gott med massor av glass jag skulle heller inte kunna låta bli dem:)Det blev ju jättefint med blommorna och guld värd att du och Jimmy kom och han fixade bilen:)Jag kan se framför mig hur det skulle kunna sluta när jag kommer och kör och det hade slagit upp eldsflammor från huven;)

kramiz

2010-08-24 @ 20:25:55
URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0