I söndags



I söndags så åkte jimmy iväg till åshammar igen för att fortsätta laga saaben. Morsan ringde och väckte mig och frågade om jag skulle hänga med henne, pappa och G till lumsheden på marknad. Jag bestämde mig iaf för att följa med dit. Väl där gick vi omkring och kollade i alla stånd, jag köpte en ful-söt liten fågelskrämma som jag har satt på väggen på altanen, samt lite annat smått o gott. Eller jag köpte, jag hade inga pengar så mami betalade lite smågrejjs till mig + mat. När vi stog där så hörde jag ett hundskall. Fan detdär lät ju som wilma sa jag till mamma och vände mig om, och vem ser jag inte? Jo farmor, farfar och wilma står där, haha. Snacka om paff jag blev :) Efter ett tag så började dom spela rock-livemusik högt utav bara helvete så jag gick iväg med wilma, pappa hängde på. Vi tog en sväng på området och gick även in i ett hus där dom hade björnskinn och uppstoppade djur. Jag tog med wilma in dit, fan va rädd och försiktig hon va för björnen i början :P Men sen blev hon tuffare. Där inne tyckte hon om att vara iaf, hon är ju jakthund :)

När jag kom hem igen så hade jimmy kommit hem, och även saaben. Vi åkte till OK i bj för att snygga till bilarna. Jag dammsög både saaben och våran mazda. Jimmy tvättade bilarna i tvätthallen. Vi torkade även rutorna och invändigt i bilarna. Nu ligger saaben ute för försäljning, hoppas nån vill köpa den. Tyvärr gick den inte att laga helt efter våran midsommarhelg i dalarna =/ Det blev en riktigt dyr midsommar, men kul hade vi ;P



Lunchen på marknaden, eller det va lunchen.
Hamburgare med bröd, strips & fanta



Den snygga "fågelskrämman" som jag har
satt upp på väggen ovanför landet :)
Den hade kostat 50kr, jag fick den
för 17 spänn ;)











Våran fina pärla :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0