Julgran och julbock



Idag pallrade jag mig upp ur sängen fast jag inte ville och följde med mamma till gävle för att kolla efter en julgran till mig och jimmy. Hon ville va snäll och köpa en julgran till oss eftersom hon tyckte att vi skulle ha en gran iår, och vi inte visste om vi skulle ha råd med en. Hon är snäll min mamma. Vi åkte och kikade på biltema, jula och citygross. Ingen av dom va spec snygg, så då åkte vi till viken igen och gick på rusta. Där hade vi sett en förut. Den va snyggast av alla dom vi sett så den fick följa med hem.

När jag kom hem mötte jag jimmy och grabbarna på parkeringen. Dom skulle åka till ica, och jimmy sa att han hade en överaskning till mig hemma. När jag kom innanför dörren såg jag det direkt. HAN HADE STÄDAT HELA LÄGENHETEN OCH DISKAT. Oo gissa om jag blev överlycklig, för det såg verkligen ut som ett helvete här hemma innan. Glad blev jag och började packa upp granen. Hade inte tänkt göra det idag för jag ville städa först, men eftersom han hade gjort det så packade jag upp den idag :) Har bara hunnit sätta i belysningen än så länge, få se om jag klär den ikväll eller imorron. Trodde granen från rusta skulle va lite halvskabbig men den är jättefin faktiskt :)

Ja just ja, på jula köpte jag en halmbock som ska stå bredvid granen. Mamma sa att Vilda kommer ha sönder den. Nej då det kommer hon inte, trodde jag. Det första vilda gjorde när hon kom in va att atackera bocken, yeey. Hon käkade på hans skägg och svans. Hon har även gnagt lite på granen. Få se hur många gånger hon kommer välta den igår, och hur länge bocken får leva..?


.:Nypan:.


Hon vet att hon inte får röra den, men hon tar alla chanser hon får att
atackera den. Här har hon precis varit på den men när jag kom
så sprang hon iväg.. Hehe lilla sötnosen min.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0