Ny bil



Jimmy har ju i två vintrar tjatat om att han vill ha en bakhjulsdriven bil. Han har kollat på blocket en hel del och igår dök det upp en billig liten skrutt, volvo nånting, 340 kanske? Den va nybesiktad och nyskattad och kostade 3000kr, snacka om billigt. Ställer man av den nu så får man tillbaka över 1000 kr på skatten så man kan säga att han betalade 2000kr för bilen. Aja iaf så va det ett fel på den, den startade inte! Jimmy trodde att han skulle kunna fixa det så han ville köpa den endå. Klockan 22 igår kväll åkte vi in till gävle och köpte bilen. En ful liten ljusblå bil, haha. Självklart så skulle jag få bli bogserad eftersom bilen inte gick igång, SUCK. Skitkul i denhär kylan - inte! Vi bogserade bilen till öster där jimmys mamma har varmgarage. Vi åkte ner där och skruvade lite.. Han hittade felet och fixade det, han är duktig min sötnos. Fast vi lära ha mer bensin i bilen för vi hade hällt i nån vätska i tanken så vi åkte till en mack och tankade. Efter lite om och men ute i kylan så fick vi igång bilen, tjohooo gissa om jag blev jag när jag skulle slippa bli bogserad enda hem till sandviken från gävle!! 

Vi kom inte hem förrän 2:30 på natten. Då ringde Madde och fråga om vi inte kunde hämta henne i gävle, hon hade missat bussen, yeey! Vi va snäll och åkte in och hämtade henne, L och S. När vi väl kom hem igen så hämtade vi grabbarna och åkte o sladdade lite i stan. Vet inte när jag kom i säng, va väl runt 4 halv 5 imorse skulle jag tro. Idag har jag varit såååååå trött. 



Här har ni pärlan. Nu kanske ni förstår varför jag blev
så glad när jimmy fick fart på bilen och jag slapp bli
bogserad hem i denhär utan värme och med vindrutan
nervevad så inte fönstren skulle imma igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0