Ultraljudet :D



Igår va jag och älskling på det efterlängtade ultraljudet. Jag va sååå nervös och hade ställt in mig på att bebis skulle va död eller att de skulle va stora fel på den. Ack så fel jag hade, där inne låg den och mådde så bra så. Det första jag såg på skärmen precis när hon satt på "grejjen" på magen va att bebis gjorde två slag mot magen, såg precis ut som på en boxningsmatch, först ett höger och sen vänsterslag snabbt, haha värsta boxarn. Kort efter det slog den igen, eller sparka kommer inte ihåg. Då kände jag det i magen, det va en sån känsla som jag haft några kvällar nu så nu vet jag att dom puffarna är bebisen :P Allt såg iaf bra ut. Jag passade på att fråga om hon kunde se sjukdomar som jag läst om, bland annat gomspalt, klumpfot, hjärtfel, ryggmärgsbrock mm. Då visade hon på varje del och berättade hur det brukade se ut om det va nå fel, men att det såg ut som det skulle på våran bebis =) Fick även se hjärtat i förstorning, man såg alla fyra hålrum med klaffarna emellan och hjärtat slog så fort och fint så.  Bebis sög på tummen en sväng också, sååå söt. Och den gapade jättestort så jag trodde käkarna skulle hoppa ur led, sen svalde den två klunkar fostervatten :D Hon sa även att urinblåsan va fylld och matsäcken, alltså med fostervatten, precis som de ska vara. Man såg även hjärnan jättebra, spec lillhjärnan ;P Jag fick även berättat för mig att jag har moderkakan i framvägg, alltså mot magen och inte mot ryggen. Har man moderkakan i framvägg som jag har så brukar man känna sparkar lite senare, eftersom bebisen måste sparka genom den tjocka väggen för att komma fram. Förstår ni? :) Men jag ska inte klaga, att känna sparkar i vecka 18 och ha moderkakan i framvägg är ju bra =)  Det va såååå skönt att äntligen göra ultraljudet. Jag trodde aldrig att jag skulle komma så långt, men det gjorde jag och mitt hjärta lättade 1000kg när allt såg bra ut. När jag fick se med egna ögon att det faktiskt finns en liten där inne, som lever och mår bra.

Tyvärr låg den inte i profil så mycket med ansiktet utan den låg med ansiktet mot oss. Därför blev inte bilderna nå bra :( Det blev inga söta profilbilder som jag hade hoppats på, istället ser ungen ut som nån alien/skelett =/ Haha jag ska visa vad jag menar. Den ser ju nästan skrämmande ut =/

Aja det va lite om ultraljudet det. En riktigt häftig känsla, önska man fick göra ett varje vecka ;P Kön tog vi inte reda på, det ville varken jag eller jimmy. Klart man är lite nyfiken men nej nej vi ska vänta :) Men jag tror bestämt att det är en kille, fick den känslan igår på ultraljudet. Ja just ja, jag fick hoppa bak tre dagar igen, fick hoppa bak dom tre som jag flyttade fram förra gången. Så nu är jag beräknad den 16 maj igen och inte 13 :)




Inga superbra bilder men men jag är glad att bebis är frisk och mår bra :D



Haha denhär bilden är ganska rolig endå fast läskig! Den ser ju ut som
värsta bad-ass ungen! Ligger och stirrar på oss och har knuten näve,
ja det märks vem som är pappa iaf ;) Man kan ju inte direkt säga att
bilden är gullig, den ser ju ut som en alien/dödskalleskelett.
Haha så komisk bild





Två små söta fötter :D Fossingarna är till höger, ligger korsad
över varann





Ja den här bilden vet jag inte varför hon skickade med oss,
den är ju inte snygg på en fläck. Huvudet ser skitknäppt ut
för den ligger i halvprofil =/





Denhär bilden är såå rolig om man vet hur man ska
kolla på den(bilden är lite suddig här). Ansiktet är i halvprofil lite
nerböjt. Tittar man och förstår sig på bilden så ser man hur nöjd bebisen
ser ut, man ser en söt liten näsa och det ser ut som munnen ler. Haha
först tyckte jag bilden va skitknäpp men sen kollade jag igen lite
nogrannare och såg ju faktiskt ansiktsdragen.





VAD TROR NI DET ÄR FÖR KÖN PÅ DEN LILLE,
KILLE ELLER TJEJ? ;)








Kommentarer
Postat av: eva

Tack:) jag blev jättenöjd över betygen!

Va härligt att allt flyter på så bra:)och jag tror okså på att det blir en liten kille:)

kramiz

2010-12-18 @ 11:12:49
URL: http://keltisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pojk såklart, Men det var då väldigt så du/ni tjatar om att bebis ärvt pappans humör ^^ Det e ju i sånfall hemskt tycker då jag. Lycka till (= Lyckoönskningar i massor

2010-12-18 @ 23:39:19
Postat av: alex

en liten pojk som jag kommer skämma bort till tusen :)

2010-12-19 @ 13:15:43
Postat av: Sandra

Haha kul att alla verkar tro de blir en kille, men vi får väl se sen när den tittar ut.



Anonym: Haha äh det är rätt roligt, fast jimmy säger att den har mitt humör för jag brukar hytta med näven sådär ;P



Alex: Haha låter bra de ;) Det tar väl några veckor till innan man känner sparkarna utanpå, då får du komma förbi o känna :P



2010-12-19 @ 14:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0