Sjuksköterska & Patient




Hah måste bara berätta lite kort om skolan idag. Min grupp skulle ha metodövning, alltså att vi skulle göra nånting praktiskt i studiesyfte. Så samlades i två klassrum, dom va helt omgjorda till sjukhusmiljö. Alltså det såg PRECIS ut som ett sjukhus, och det luktade som sjukhus. Sängar, sängbord, knappar, drapperier, sjukhuskläder, handskar, bäcken jaaa allt. Sen fick vi dela in oss i två o två och agera först sjuksköterska och patient.

Jag började med att vara patient. Bestämde mig för att vara en gammal tant som skiftade mellan snäll o glad, arg o sur & ledsen. Lotta(som jag va med) va duktig men ibland började hon asgarva så tårarna rann. Jag blev matad, skjutsad i sängen, fick tänderna borstade o en massa annat sjukt. Haha de va en jävla upplevelse kan jag sänga. Och shit va utlämnad och typ kränkt man känner mig när man ligger där som patient, usch.

Sen va de min tur att agera sjuksköterska. Lotta agerade nyopererad i magen :) Haha jag gav henne morfin(alltså inte på riktigt) och berättade att hon kunde bli illamående och så. Helt plötsligt SPYR hon ner mig, haha. Alltså på skämt, men shit va paff jag blev. Hon hade apelsinjuice i munnen sen när jag kom in till henne och skulle göra nått spruta hon ner hela mig, haha klockrent! Ja vi lekte på där och jag gav henne mat, skjutsade henne i rullstol o grejjer. De va faktiskt skoj. Rätt lärorikt faktiskt :) Ett ord: En sjukt rolig lektion :P



.:Nyp:.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0