Hämtat sängen :)



Tjohoo. Hoppas det är bra med er idag, men mig är de prima. Hade möte kl 13.00 på miroi. Vi gjorde absolut ingenting, va där 20 min sen ringde jag jimmy så kom han o hämta mig. Va ner i källaren och hämtade lite grejjer till lägenheten, mest köksprylar, allt oanvänt, nytt o fräsht de gillar vi! Det är saker jag önskat mig i present & julklapp och saker jag köpt på mig. Har köpt det efter jag flyttade hem från ljusdal så jag har inte använt nått, me like! Sen har jag ju massa mer saker som jag hade i ljusdal, ska ta mig tid nån dag och röja i dom kartongerna med. Sen nu ikväll va vi iväg och hämtade dubbelsängen vi köpt, två 90 madrasser & en 180 bäddmadrass. Sen imorron ska vi nog iväg till ikea och köpa sängramen, sängbord och en byrå :) Hihi det är så skoj tycker jag. Men snart är pengarna slut :( :( Fast vi har ju typ allt nu, och allt är så nytt de kan bli, så jäkla skönt. 

Imorron ska golvet läggas, ÄNTLIGEN. Brorsan ska tapetsera imorron, jimmy ska dit o hjälpa han. Så imorron kan vi nog fixa lite i sovrummet, sen även köket hoppas jag om han fått upp tapeten där. Vardagsrummet väntar vi med tills på måndag eftersom golvet måste få ligga ostört så limmet torkar. Vi ringde även möbelaffären idag och sa att vi ville ha soffan på måndag så då kommer våran kära efterlängtade supersnygga och assköna soffa :D 

Gah känns så skönt att de börjar ordna upp sig nu och att det inte är långt kvar tills vi får flytta till eget. Äntligen ska jag få känna lugn och ro, det har jag inte kunna gjort i hela mitt liv. Hela tiden har de varit fram och tillbaka, aldrig en lugn plats. Flyttade till ljusdal -03, när jag va 16. Bodde där tills -06, då va jag väl 19. Då flyttade man hem till morsan igen efter tre härliga år i egen lägenhet. Men då hade man karln sin kvar uppe i norrland så man fortsatte pendla dit till han hela tiden i tre år efter man tagit studenten och flyttat hem. Ja det har varit mycket flängande hit och dit i alldeles för många år nu, och ingen plats man verkligen kan känna sig hemma eller "ostörd" och fri på. Så nu, nu ska de bli sååå skönt att ha eget, spec tillsammans med världens bästa kille, jimmy :) Ja idag är jag glad, idag känns livet underbart, och det är skönt, så jäkla skönt.

.:Nypan:.



Jag & sötnos. Såhär ligger vi typ dagarna o nätterna lång, hah. Han på rygg och jag på hans bröst, mys mys <3 Det blir ju så när man är arbetslös. Man ligger bara hemma o slappar framför tv´n. Men det ska de bli ändring på snart, hej & hå!











 

Kommentarer
Postat av: eva

Vad söta ni e tillsammans:)

önskar er en trevlig helg.

kram eva

2010-01-22 @ 23:23:14
URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0