Midsommarhelgen



Okej ska försöka sammanfatta midsommar helgen lite.

Fredag: Jag och baby åkte upp till dalarna, mora och orsa. Vi började dricka på kvällen sen drog vi till orsa camping och va där ett tag. Efter det åkte vi typ ööverallt. Vi åkte till stupet, typ som en "fors" fullt med stenar där det brukat rinna vatten ner till en sjö. Där klättrade vi ner, och jag hade 10 cm klackar med lyckades på nått konstigt sätt inte trilla i vattnet dom hundra meterna ner till sjön, hah. Sen åkte vi förbi en hästhage och vi kollade samtidigt på varann och tänkte samma tanke -rida-. Puckad som vi är stannade vi och gick in i hästhagen till hingstar/valackar. Jimmy kastade upp mig på en rygg och jag for iväg, hästen va typ oriden och galen så jag flög av illa kvickt, hah. Sen försökte jag få upp jimmy men hästen ville inte, så jimmy kastar sig raklång över ryggen och hästen skenar iväg och sparkar bakut. Jimmy flyger ner i leran me skallen först, haha. Jag skrattade så jag höll på o pissa ner mig. Sen åkte vi till moraklockan och köpte korv, fan va gott de va, jag trodde jag skulle dö. Efter det drog vi till flygfältet där det va fullt med folk som sov för det va dragracing i helgen. Vi hittade på några vi kände som låg och sov. Den ena väckte vi genom att koppla på hans tält på dragkroken på bilen, sen körde vi runt han på flygfältet. Hahahah. Han fick panik för han hittade inte utgången på tältet först. Jag har filmat allt, få se om det läggs upp nånting... Men han blev inge arg, konstigt nog, jag hade nog dödat den personen som gjorde så mot mig. Aja efter det begav vi oss till storstupet, ett vattenfall ute i skogen. Lågt upp över det går en tågbro rätt över stupet, så vi klättrade upp dit aspackad, konstigt att ingen trilla i =/ Sen for vi till flygfältet igen, där lyckades vi hinna med en krock också. Vi sladdade runt lite på fältet, sen small vi in i en bil där en snubbe låg och sov... De gick inge fort så de gick rätt bra iaf..

Aja nog om den kvällen. Vi fick iaf turbohaveri på saaben, så vi började gå mot orsa. Det är väl typ 1,5 mil eller va dom sa. Efter en bit pallade jag och jimmy inte att gå nå mer, så vi la oss i skogen och sov(!). Mitt under bar himmel, bland stockar, jord, barr och stubbar.


Lördag: Min och jimmys 1-årsdag: Vi vaknar upp mitt ute i skogen, och det är svinkallt. Jag håller på o frysa ihjäl. Jimmy är fortfarande aspackad och säger åt mig att försök somna om, jag håller om dig och värmer dig. Gah sure, de gick ju säkert att somna om, not! Efter många om och men och mycket gnäll fick jag äntligen upp honom. Då hade vi en lååång väg att gå in till orsa, nog en mil skulle jag tro. Vi började knalla efter en järnväg som aaaaldrig ville ta slut kändes det som. Tillslut kom en bilväg och vi svängde av. Och efter huur lång tid som helst kom vi äntligen fram i orsa, där kom jimmys mamma o hämtade oss, thanks. Ska även tillägga att jag hade jimmys blåa foppatofflor på mig i storlek 45 eller nå, så de va asdrygt att gå i dom. Skavsår under foten fick jag också =/ Sen vindunken i högsta hugg i handen, och luvtröjja över skallen. Sen helt jordig och jävlig, man va inte gullig då inte! ;) Vi åkte och käkade pizza, sen hem till hans morfar i våmhus. Där duschade vi och vilade lite, sen började vi dricka grogg igen. De va lite tungt i början men sen gick det bra. Vi åkte in till orsa camping på kvällen och va där skitlänge. Hade riktigt skoj, träffade mycket trevligt folk som sa massa trevliga kommentarer :) Fler st nämnde vissa grejjer om en viss person till mig så de va kul att höra, då fick man glänsa lite och känna sig fin och snäll. Sen vet jag inte huur många som frågade om jag hade linser. Varje gång man går ut, men det är rätt kul att höra hur speciella dom är för i början fattade jag inte det själv.. Aja hade en skitbra kväll på orsa camping. Kvällen slutade med att vi åkte till moraklockan och köpte korv, satans goda dom är alltså. Sen hem till våmhus...

Söndag: Lagomt sliten efter en tvådagars. Saaben är paj, turbon har gått. Men som tur va har jimmy en falck-försäkring. Så vi ringde bärgaren och blev bärgad, sen fick vi en hyrbil i tre dagar så vi tog oss hem, och allt det kostnadsfritt.

Den bästa midsommarhelgen jimmy har haft sa han, jag håller med, jag har heller aldrig haft så skoj nån gång :) <3

Har inte gett er alla detaljer men de kommer jag inte göra heller, men nu har ni fått en jävla massa text att läsa! ;) Tyvärr har jag inte tagit så mkt bilder unden kvällarna :( Men här kommer några bilder iaf...















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0