Skogsarbete



Idag har jag varit ute i bastfallet och hjälpt jimmy med granhäcken. Fyfan vad jag(o grabbarna) har slitit. Jag har burit granris och o stubbar, faan va jag har burit! Jimmy har mest stått vid motorsågen - hot- ;) Har fått mig ca 4 timmars motion som skogshuggare, damn va trött jag blev. Nu är iaf heela stora granhäcken borta, den måste ha varit 30-40 meter om inte längre från början. 

Jag, jimmy & grabbarna har kollat igenom alla 6 Rockyfilmerna på två dagar, fan va bra dom är alltså. Nu ska jag ladda hem nå mer filmer. Hare bra, ciao

.:Nypan:.




Som ni ser, inte den lättaste granhäck att
ha att göra med. Riktigt stor och dryyg! Tyvärr fick
jag bara med den sista lilla biten på den när vi nästan
va klar




Och jag har lassat granris i en lång rad som ska eldas sen och
burit trästubbar/stockar. Grabbarna har mest roat sig att köra
bort trästockarna med åkgräsklipparen/traktorn, men
dom har varit duktig och burit ris & stockar dom med.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0