Tandläkaren



Dålig uppdatering, i know! Igår gjorde vi väl inte asmkt, jag va till tandläkaren iaf. Har aldri haft ett hål, inga problem alls och självklart har jag en en visdomstand som krånglar nu! Den fjärde och sista visdomstanden har varit dryg och vill inte komma upp, den har bara kommit upp lite grann. Tandköttet är uppfläkt och de gör ooont. Jag ha fått några infektioner men har lyckats bota dom själv med klohexidinrengöring. I fredags började tanden krångla igen, och igår hade jag så ont och va uppsvälld på hela högra sidan av ansiktet så jag lära ringa. Fick en tid direkt och fick komma in. Dom gjorde inte så mkt igår, kollade bara hur de såg ut, och tog några bilder. Sen fick jag recept på antibiotika som jag ska käka i 10 dagar =/ Idag ringde dom upp och sa att dom rekomenderade att operera bort den, för den verkar inte villa växa ut som den ska. 2750 spänn ungefär skulle de gå på, fyfan. Och inte hade dom nån tid förrän i höst. Vet inte hur jag ska göra faktiskt, det äckligaste jag vet är tänder. Tror inte jag pallar att dom ska hålla på o skära i käften och rycka ur en tand. Dom sa även att ibland behöver man skära bort lite ben(!)

Jaja nog snackat om min tand nu. Jag vet inte hur jag ska göra med operationen. Jag har varit med på många konstiga och äckliga operationer på hundar & katter, men när det väl kommer till tänder och blod i munnen så spyr jag nästan! Tror jag behöver lustgas om jag ska palla, kanske ska fråga vad det kostar? Hah..

Jaja hoppas ni har bättre lycka med era visdomständer!

.:Nypan:.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0