Dyyyying




Fyfan nu har jag suttit heeela dagen med instuderingsfrågor om cellen/cellerna, och jag är fortfarande inte klar! Har typ 8-10 frågor kvar men dom tar jag en annan dag, pallar inge mer. Jag börja väl plugga före 12 tor jag,  o slutade nyss, typ 18:30. Jag har suttit i över 6 timmar i sträck, typ 7 timmar! Fattar inte hur krångligt allt ska vara med kroppen, det är jonkanaler hit, jonpumpar dit, membranpotential hit, aktionspotentialer dit, aktiva transporter och passiva transporter, exocytos hit, endocytos dit, citronsyra cykel hit och glykolyser dit, elektrontransportkedjor, organeller, receptorer, enzymer, hyperpolarisering, depolarisering, gener, celldelning, cellkommunikation, kromosomer och en jäääävla massa mer!

Ja låster det lätt, skoj? Jo jag tycker det är rätt skoj och intressant. Men det är mindre kul när man har ett enda prov på massa delar. Delarna är: cellen, nervsystemet, sinnerna, rörelseapparaten & cirkulationssystemet. Det som jag har hållt på med hela dagen idag involverar bara cellen, suck. Man ska kunna alla dom delarna jag nämde och det är skitsvårt o krångligt. Hade varit lättare om det va fler småprov. Nu har jag världens paniiik för jag tror inte ja kommer kunna få in allt i min skalle, allt blir ju bara rörigt =/

Nä usch jag har varit duktig idag, nu ska jag slappa framför tv´n och njuta av lugnet omkring mig.

.:Nypan:.







illa mår jag oxå, har gjort det några timmar nu, blöööh





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0