En ny familjemedlem



Igår blev vi 3 i familjen. Baby överaskade mig med en katt :) Han höll på o smyga & fiffla halva dagen. Gick ut o ringde, sen åkte han till affären och jag fick inte följa med. Då frågade jag va han höll på med, då sa han att han höll på med en överaskning till mig och att jag inte fick veta mer. Sen letade han kartor på nätet, då fick jag reda på att han skulle till öregrund. Öregrund sa jag, vafan ska du dit o göra, det är ju långt!? Det är typ 12 mil dit, ligger nere vid uppsala. Det hör till din överaskning fick jag bara till svar. Jahapp bara att fortsätta vara nyfiken då. Sen åkte han iväg och kom hem några timmar senare. När han kom hem fick jag blunda, sen när jag öppnade ögonen höll han en liten söt katt framför ansiktet på mig. Naaaw sötnosen då, finns de nån bättre än dig <3 När han åkte till affären hade han köpt kattmat, kattlåda & sand, leksaker, matskål och ett jättefint rött halsband med blingbling. Han hade tänkt på allt :)

Hon är en liten svart & vit tjej på snart 16 veckor. Jättegosig är hon, varken jag eller jimmy har varit med om nån gosigare o mysigare katt nån gång. Hon ligger bredvid/på oss hela tiden och myser. Hon är inge rädd alls, utan jättenyfiken och framåt. Inatt sov hon bredvid och uppepå oss hela natten. Just nu ligger hon på mina ben när jag ligger här i soffan :)

Kul med lite sällskap för mig när baby är o jobbar, så tråkigt att va ensam så mkt.

Idag kom hennes gamla familj och hälsade på. Pappan och barnen va i kungsberg när jimmy hämtade katten igår, och barnen ville säga hej då så dom kom förbi idag innan dom åkte hem. Dom va jättetrevlig och sa att dom va glad att hon hamna här för hon verka ha fått ett jättebra hem :)

Hon är vaccinerad och avmaskad, perfekt det. Sen ska hon få en tatuering i örat ifall hon skulle försvinna nån gång så hon kan komma till rätta. Kastrering får vi se hur vi gör med.

Så nu är man kattägare, trodde jag aldrig att jag skulle bli. Så nu är vi en familj på tre, förhoppningsvis blir de fler snart :P

.:Nypan:.




Så satt hon på jimmys axel nästan hela vägen hem igår, typ 12 mil. Hehe



Morronmys under täcket



Spanar ut i snöovädret



Soffmys me nallen



Slicka upp grädde, mums mums



Två sötnosar. Hon ligger o sover på jimmy :)



Sover på jimmys bröst. Eller pappas, som han säger ;)  <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0