Kasslergratäng



Har precis blivit klar med maten och smällt i mig en portion :P Jag lyckades även idag, de blev gött! Jimmy blir så glad när jag gör mat åt han varje kväll så han får matlåda o så :) Han är så gullig, skickar världens sötaste sms så man smälter inombords. Han kommer hem om ca en timme, jag längtar! Så tomt utan han :(

Koka
3 dl ris + en köttbuljongtärning (jag använde fullkornsris)


Skär
2 lökar i klyftor,
1 grön paprika i bitar
500 g kassler i strimlor
4 tomater i klyftor
6 ananasringar i klytor


Blanda ihop
250g mjukost(stark)
3dl grädde
1-2 msk curry
salt

Stek lök och paprika mjukt. Häll sedan i kasslerna och stek lite till. Sen häller
du i tomater och ananas och låter de stekas nån minut.

Häll det fördigkokta riset i en ugnsform. Häll den stekta blandningen över riset.
Ovanpå det häller du sen såsen(mjukosten, grädden & curryn).

Sen in i ugnen 200 grader i 20 minuter. KLART!

Its gooo good ;)

.:Nypan:.




MumsMums :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0