Kortisonspruta rätt in i handleden



Har ju som tidigare skrivit att jag har haft skitont i handleden o att de spritt sig till armen. Imorse höll jag på o dö av smärta, kunde inte ens röra en centimeter av handen för de gjorde så ont. Plus va jag lite bortdomnad och fingrarna va blåaktig, o handel helt kall, jag fick väl inge blod till handen & fingrarna. Ringde sjukan och fick en tid kl 10. Väl där inne träffade jag en doktor, hon skickade mig på lab för ett blodprov. Stick i fingret blev de, fan va ont de gjorde =/ Jag hade ingen infektion iaf. Sen fick jag träffa läkaren igen. Hon berättade att jag hade en ledimflammation. Sen plockade hon fram kortison och spruter. Gah oh no! Sen fick jag en spruta med kortison rätt in i leden neranför tummen i typ handleden, fyfan va ont de gjorde, och kanylen va så jävla feeet. Lång som faaan, usch. Sen efter injektionen smärtade det som fan i hela handleden och ändå upp i axeln. Nu har de blivit lite bättre men de gör fortfarande ont typ hela tiden.

Hon skulle skicka en remiss till ortopeden så jag får komma dit om några veckor. Där ska dom kolla om jag kanske behöver ha en operation eller inte =/ Suck, va drygt allt känns :(

Baby va iaf med mig o stöttade mig, han är så söt. Han stog bredvid mig när jag fick sprutan trots att han är sjukt nålrädd. Läkaren sa att han verka ha de jobbigare än va jag hade det. Hah sötnosen då.

Efter det tyckte jag att ja va förtjänt av ett Mc Donalds-mål så vi åkte till donken o käkade. Gott som fan va det. Nu ska jag ta mig en dusch. Hoppas verkligen att sprutan gör susen, pallar inte att ha de såhär ont nåmer. Jag är ju helt handikappad =/

.:Nypan:.


Rätt in där fick jag en fet spruta, skönt värre!



Kommentarer
Postat av: Malin

Det där lät ju inte alls kul men skönt att du fick vård iaf. haha är du så jäkla spruträdd?Och du ska bli sjuksköterska hrmf...Du kanske inte är lika rädd att ge folk spruta lr??Då kanske du njuter haha :)

2010-03-03 @ 19:44:09
URL: http://malinodessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0