Latinska ord!




Okej det är vääldigt mkt skolsnack nu, och jag ska gnälla lite till. Va i skolan idag, sista skoldagen innan provet(som är nästa onsdag). Vi hade seminarie i rörelseapparaten och musklerna. O de va ju helt sjukt, det va BARA latinska ord typ hon pratade om. Jag trodde inte de skulle va typ nå sånna alls, bara några st. Men tji fick jag, typ 60 latinska ord på kroppens skelett och muskler ska jag plugga o få att fastna i skallen till provet!(och då har jag inte räknat in de latinska orden på blodkärl och andra organ som jag oxå ska kunna). Herregud ja tror jag dör. O jag va inte den enda som höll på dö, tror hela klassen höll på ramla av stolen.

Så nu tänkte jag försöka plugga lite innan ja ska sova, om lillbebisen tillåter vill säga, hon lever rövare här i sängen just nu. Snurrar runt som en tornado. Fick ett tips av nån tjej här på bloggen hur jag ska plugga, och jag hade faktiskt tänkt göra typ så som du tipsade om. Men tack för tipset iaf :) Nu ska jag skriva ner alla latinska ord på ett papper, och dess betydelse. Imorron eller nån dag ska jag skriva ut små bilder på musklerna där dom sitter på kroppen, sen kan man para ihop dom med namnet. När jag kan det måste jag ta bort namnet och försöka komma ihåg va allt heter genom att bara kolla på bilderna! Plus måste jag lära mig va alla delar på skelettet heter på latin, har ett skelett på ett papper jag kan träna på. Jo de låter mkt och svårt, men jag har en miljon sidor till om allt att plugga in oxå, PÅ EN VECKA! Jaja färdiggnällt för mig idag, muhuu va har jag gett mig in på....

.:Nypan:.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0