Ortopeden



Idag ringde dom från sjukan. Jag blev ju remitterad till ortopeden efter jag va på sjukan i sandviken med min hand som jag inte kunde röra. Så idag ringde dom, jag fick en tid imorron 10.20 på gävle sjukhus. Va väl inte den bästa med tanke på att jag har chat om cirkulationen med min klass och läraren från 9 till kl 10.30. Men men strunt samma. Skönt att få ortopeden överstökat. Min hand är iaf mkt bättre efter sprutan rätt in i leden. Men om jag överanstränger tummen och handen får jag ont, plus att senan mellan tummen och handleden är stel o hård om man känner utanpå. Jaja får se vad dom säger imorron, operation eller inte.

Vilda är helt crazy just nu, har cp-rus och springer runt som en galning. Attackerar mina fötter gör hon oxå, aj aj.

Förrästen hittade jag ett till papper med latinska ord jag ska kunna, ca 20 st till om artärer och vener. Gud va road jag blev!

.:Nypan:.


Hoppas verkligen jag slipper gå med bandage
eller så en spruta inkörd i leden igen






Kommentarer
Postat av: Elina Hjert

Om det är ungefär lika tenta som vi hade i anatomi så behöver man bara kunna nämna 3-5 stycken artärer och vener. Så man kan fokusera på några stycken bara och veta vad de heter på latin och var de sitter.

2010-03-26 @ 13:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0