Skola & Träning



Idag har jag varit i skolan igen. Hade seminarie i cirkulationen. Jag o Lotta stannade kvar efter skolan och gjorde lite uppgifter om rörelseapparaten som vi har seminarie i på måndag.

Fyfan va vi har garvat idag om radialis. Hah sjukt dålig humor. Vi ska ju lära oss latinska namn på massa artärer, vener, muskler & skelettdelar. Typ den enda som sitter i min skalle är radialis, det är artären på handleden(där man tar pulsen). Sen har vi garvat o skämtat o kallat allt radialis. Kankse inte låter så skoj men övertrötta som vi va tyckte vi det va askul.

Nu har jag precis tränat, duktig jag är! 30 min på orbitreken, 100 situps, 60 rygglyft och 50 "dra benet rakt ut" per ben. Kissande hunden kan jag inte göra för jag har fortfarande träningsvärk i skinkorna sen min träning i förrgår, haha.

Nu väntar jag på baby, han är på gymmet. Vi ska ta ett bubbelbad o myspysa lite. Sen göra mat :)

.:Nypan:.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0