En Vilde



Baby jobbar och det är så tråkigt =( Men jag är road av katten iaf, vilken galning. Just nu skuttar hon omkring för fullt i sängen. Atackerar mig, mina ben, handen när jag rör datamusen, ja typ allt. Allmänt dryg är hon :P Men en riktig söting. Hon följer mig som en hund, så fort jag går nån stans är hon efter o kollar läget. Ett riktigt charmtroll :) Hon är speciell, det säger jimmy oxå, han säger att hon är nått speciellt och att han aldri kännt så för nån katt förut. Naaw <3

Har precis läst lite, läste kapitlet om skelettet. Plus instuderingsfrågorna om skelettet och musklern. Plus försökte jag läsa in latiska ord på skelettet o musklerna, de går sådär :P Men jag har iaf lärt mig latiska termer om olika kroppsrörelser o grejjs, svårt att förklara. Te x dexter, sinister, lateralt, medialt, proximalt, posterior, internior... Ja jag börjar lära mig lite iaf!

Jag tror jag har kommit på ett namn till lillskiten. Hon heter ju Finess men vi ska döpa om henne. Ikväll har hon verkligen varit en liten vilde så jag tror hon ska få heta Vilda, tycker ni det är ett bra namn? :)


.:Nypan:.




Ett litet bildspel som förklarar kvällen i korthet:


Trött liten sötnos som ligger mellan mina ben o sover



En riktig slappis



Sen börja jäkelskaperna. Hon lät mig inte plugga ifred
utan käkade på skolböckerna o vägra ge sig



Skolböcker & papper mums mums



Upptäcksfärd i hela lägenheten. Här va det en intressant lampa



Måste följa med varje litet steg matte går. Här sitter
hon o väntar medans jag bortar tänderna :P



Efter denhär bilden hoppa hon ner o sen upp på toasitsen o
va nära att plumsa i toan., haha


<3





Kommentarer
Postat av: Elina

När jag läste anatomikursen så gjorde jag små lappar, skrev det latinska namnet på ena sidan och det svenska på andra sidan, då är det lätt att förhöra sig själv. Bara ett tips :) / Elina

2010-03-22 @ 18:22:53
Postat av: Madeilene

vilken sötis :D

2010-03-29 @ 20:41:07
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0