Alla dessa vita blodkroppar




Håller på med seminariefrågorna om immunologi. Börjar fatta lite grann nu iaf om alla dessa vita blodkroppar. Som jag sa i ett annat inlägg, det är inte bara vita blodkroppar utan de finns ju massa underenheter av dom med massa konstiga namn och konstiga uppgifter. Några av dom: Monocyter, makrofager, olika typer av granulocyter(eosinofila, basofila, neutrofila), lymfocyter, B-celler, T-celler, mastceller, cytokiner...

Jaa du ser ju själv, sjukt mkt o jobbigt =/ Men jag kämpar på, det går långsamt men huvudsaken är ju att de går frammåt. Saaakta men säkert.

Sitter o poppar musik, började med lugn musik men nu har jag övergått till partymusik. O helt plötsligt blev jag jäävligt festsugen.

Vilda är ute o springer löst, de har hon gjort hela dagen. När det är sol ute är hon feg och håller sig bara i närheten av altanen, och springer in när de kommer skrämmande saker. Mot kvällen ska jag stänga in henne, för då vill hon ut och röja järnet, har fått jaga henne flera gånger på kvällen när hon smitit ut.

.:Nypan:.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0