Glassbilen



Idag va jag i skolan 8.30-12.00. Efter det åkte L och jag till sandviken och lunchade på en uteservering, passade även på att svara på lite frågor om bakteriologi. Solen glassade så jäävla skönt, hoppas de håller i sig. Efter det kom jimmy och hämtade mig, jag fick skavsår och hade ingen lust att gå hem. Varför ska man ha samma jäkla problem varje vår/sommar när man början använda sommarskor? Jag får alltid skarsvår, de gör så ooont, i hate it! Aja jimmy släppte av mig sen åkte han o tränade, då satt jag på altanen i solen och fortsatte svara på frågor. Efter ett tag kom han hem och joinade mig i solen, mys mys.

Då hörde vi glassbilen, så vi gick o kollade vart den stog sen skynade vi oss dit. Vi tog bara med oss 200kr och självklart ville vi ha en låda full med glass som kostade 230kr. Då frågade vi om hon skulle åka lite till på bruket så vi kunde hämta pengar, då sa hon att vi kunde få lite billigare idag för att va snäll. Så vi fick lådan med glass för 200 spänn. De va en salig blandning där i. Påväg hem sa jimmy att de va pga han vi fick billigare eftersom han gick i bar överkropp och att hade jag gått själv hade jag inte fått billigare. Hahah jasså du sa jag. Spände du dig lite extra mkt oxå då när inte jag såg på eller? ;) Fast det förnekade han, hehe.

Vet inte hur många glassar det är kvar, skulle tippa på att jimmy har tryckt i sig MINST 10 glassar idag, säkert fler. Sj har jag bara ätit 2½ eller om det är 3½, okej bara och bara, men jag lära ju prova lite olika ;)

.:Nypan:.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0