Döda en ekorre




Igår va jag som sagt upp på stan och träffade T, hon hade med sig sin lilla dotter som är 1½ månad också, gah vilken sötnos! Kan ju bara säga att nu längtar jag ännu mer efter våran lilla skrutt :P

Iaf skulle jag berätta om en stackars liten ekorre. Häromdagen när jag skulle hämta jimmy i bastfallet så hände en sorglig grejj. Det sprang ut en ekorre i vägen när jag kom och körde, och bilen jag mötte körde på den. Lilla ekorren låg och sprattla som fan på vägen, såg ut som en fisk på land ungefär. Jag klarar inte av att se djur lida så jag stannade bilen, gick ut och hämtade en stor sten och va påväg mot ekorren för att slå ihjäl den. Men när jag va påväg så slutade den sprattla och låg alldeles still. Jag gick endå dit för att se att den va helt död, och det va den. Det va fullt med blod på nosen, och en bit av hjärnan hade trängt ut genom ena ögonhålan(!). Mysigt värre... Det va ju bra att den dog själv så slapp jag slå den i skallen, men hade jag behövt göra det hade jag inte tvekat!

.:Nypan:.


Ekorre - Sciurus vulgaris




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0