Krock med rådjur!



Imorse hämtade L upp mig kl 6 och vi skulle köra till gävle. Precis innan man kör av till motorvägen så kom ett rådjur och sprang. L satt och pratade och kollade på mig, jag såg rådjuret och skrek rakt ut AKTA, AKTA AKTAAA... Fick inte fram nå annat än det tyvärr så som bromsa, rådjur... Hon fatta inte först va jag gorma om, sen såg hon också rådjuret men då va det försent.. Det hann nästan förbi oss men vi krockade in i rådjurets höft längst fram på bilskärmen. Stackarn flög iväg som en virvelvind rätt ner i diket och landade på huvudet. Jag trodde att de dog men sen ställde det sig upp och gick iväg. Vi kunde inte göra så mkt mer då så vi ringde polisen så dom skulle väl dit o kolla sen. Åå stackars liten tycker så synd om det =( De va en riktig smäll så den måste ju ha skadat höften rejält :(

.:Nypan:.

Rådjur - Capreolus capreolus




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0