Patientfall



Idag va jag in till skolan en sväng för en klinisk examination eller va det hette. Eller med ett lättare ord, praktiskt prov. Det låg en riktig patient i en säng som hade en sjukdom(alltså påhittad sjukdom), och läraren satt och kollade på och bedömde mig. Då skulle jag gå in och agera sjuksköterska utifrån deras sjukdom. När jag va klar med det fick jag gå ut för att få ett nytt uppdrag, då fick jag att jag skulle ta ett blodprov på patienten. Så jag gick in och tog ett blodprov(då hade dom låtsasarmen på henne så man slapp sticka riktiga människan). Allt lära bli rätt med remissen, provtagningen, hur man pratar med patienten, idkollen, hygienen mm för att bli godkänd.

Allt som allt tog det ca 30 min och jag blev godkänd! Fyfan va nervös jag va innan.. Det absolut töntigaste jag vet är ju teater, och dethär va ju typ teater.. Men men de gick bra, tack gode gud för det för nu slipper jag göra om det. Dom som går terminen över mig, när dom hade dethär så va det ca 20 st som inte klarade sig. Hoppas det går bra för resten av klasskompisarna. Fast samtidigt som mig hade en till person samma prov i ett annat rum, och h*n blev inte godkänd :(

.:Nypan:.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0