Provtagningen



Idag har jag och A varit på provtagningen på gävle sjukhus. Vi hade som ett studiebesök där kl 7.30-12.00. Vi fck lära oss lite provtagning, vilka rör man ska ta först och vad som är viktigt att tänka på. Sen fick vi även sticka patienter som kom in för blodprovslämning. Det gick galant ;P Jag fick asmkt beröm för hur duktig jag va, hon sa att jag hade perfekt stickteknik och frågade om jag hade stuckit många, vilket jag inte har och det trodde hon inte va sant. Vet inte hur många patienter jag tog blodprov på, 15 st kanske. De va iaf jättenyttigt att vara där idag och öva på att ta blodprov :)

Dom sa även att jag skulle kunna söka sommarjobb där, fast då har ju jag en liten bebis så de går ju inte, inte dethär sommarlovet iaf men vem vet framöver ;P

.:Nypan:.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0