Snö



Ja det blev ju vinter här, få se om det håller i sig eller inte. Första snön brukar ju tina bort.. Jag tycker iaf det är svinkallt ute, fattar inte hur man överlever och inte fryser ihjäl när det är 20 minus när man gnäller som fan när det är 2 minus som nu..

Vilda tycker iaf att det är lite smådrygt ute nu. I förrgår när det börja snöa så gick hon ut på kvällen, jag trodde hon skulle komma in på en gång men de gjorde hon inte. Hon va ute 4 timmar, sen ringde morsan och sa att vilda satt och gömde sig under en altan. Vilda hade blivit skrämd när morsan kom runt hörnet med snöskyfflar så hon sprang därifrån och gömde sig. I snöstorm hade morsan försökt lockat fram vilda med tonfisk och leverpastej utan resultat. Då gick jag dit och vi lyckades få henne att gå efter oss och hem till morsan.. Igår öppnade vi dörren men hon va riktigt feg, hon gick bara utanför altandörren sen sprang hon in så fort hon hörde nått. Idag har hon varit ute kanske 10 min, mestadels sitter hon på altanen och springer in så fort hon hör nå knepigt. Hon kommer väl bli modigare med tiden :)

.:Nypan:.



Tog denna igår när jag och jimmy va ute och
åkte bil typ hela eftermiddagen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0