Böter!



Då har man fått sin första parkeringsböter då! Jag blev så jävla less.. Har ju praktik på sjukhuset, och jag stog på betalparkeringen. I torsdags så fick jag ett parkeringstillstånd så jag får parkera gratis på personalparkeringsrutorna. Dom sa åt mig att springa ner och flytta bilen så jag slapp betala för hela dagen. Jag skyndade mig ut, när jag va halvvägs ner så kom jag på att jag hade mitt betalkort som jag skulle betala biljetten med i skåpet, de va bara att vända, åka ner i källaren och in i omklädningsrummet för att hämta kortet. Ut igen och sprang ner på parkeringen, och flyttade bilen. Jag tog bort biljetten i rutan där jag hade mitt parkeringstillstånd, men de skulle jag inte gjort. Stressad som jag va ställde jag mig i en ruta där de stor avgift 7-19. Tillstånd gäller 13-19. Inte fan tänkt jag på det mitt i all stress, och de fick jag ju märka när jag kom ut från jobbet. Jag hade fått en böter på 350 spänn för jag inte hade en giltlig biljett. Kl 09:53 till 10:01 hade dom klockat mig, typ kl 9:45 flyttade jag bilen! Så jäääävla typiskt. Och inte kunde dom va snäll heller och strunta i att ge mig böter trots att jag hade tillstånd, suckers! Så istället för att stå kvar i betalrutan och typ bli 15 spänn fattigare så blev jag 350 spänn fattigare. De blev en dyr parkering det!

Aja lite krångligt kanske.. Åkte iaf till morsans jobb och visade bötern, den fick hon betala så länge för jag är pank.. Stackars morsan, jag tar hennes bil, hon betalar bensin och hon får mina böter, mowaha.

.:Nypan:.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0