Praktiken



Har ju som sagt praktik, där av min dåliga uppdatering, jag har fan inte tid! Det går jättebra och jag börjar komma in i allt nu. Exakt allt va ju nytt för mig, men de rullar på fint. Fick bra feedback från handledaren i fredags oxå, det kändes skönt :) Jag gör lite blandat, både undersköternas och sjuksköternas jobb, och bra är ju det för jag måste lära mig båda. Det drygaste är väl att ta blodprover tycker jag =/ Jag är van med att ta på djur och det är ju verkligen inte samma sak! För de första så har dom bara ett stort kärl att sticka i som man oftaste känner väldigt bra, och för de andra så kan dom inte prata!! Provade på två patienter förra veckan men misslyckades =/ Då blev man ju lite nojjig och vågar inte prova nåmer på patienter med dåliga kärl. Idag bestämde jag och min klasskamrat som har praktik på samma ställe som mig för att öva på varandra. Jag började på han och de gick kanon, de kom blooood, jag lyckades! :P Jag tor jag vet va jag gjort för fel tidigare, jag stack in nålen förlångt.. När han gjorde på mig gick de inte lika bra. Han har inte lyckats få nått blod på nån patient heller, och han lyckades inte på mig idag heller tråkigt nog =/ Å fyfan va ooont de gjorde, gah =/ Få se om han får prova nåmer, jag hatar att ta blodprov! :P

Övning ger färdighet. Fåse när jag vågar mig på nån patient igen, haha..

.:Nypan:.


I onsdags fick jag också ta blodprov när jag
va på sjukhuset.. De gjorde dock inge ont, kanske
för dom träffa rätt? ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0