PVK



Idag på jobbet så har jag suttit och stuckit sönder A, hela hans ena arm är totalkvaddad. Mowahahah shit va kasst det gick till en början. Jag skulle sätta en pvk, alltså en permanentkanyl som jag sj kallar det. Jag vet inte hur många jag satt på han innan de gick, 10 st minst! Han va snäll och lät mig fortsätta trots att alla kärl sprack typ, haha shit alltså. Fast egentligen gjorde jag inte mkt fel, jag stack bara in den lite för kort. Aja de går inte att förklara för ni kommer inte fatta endå. Men men nu har jag satt min första pvk på en människa iaf, och inte bara på hund och katt som jag va van med ;) Och jag lär säga, det är fan så mkt lättare på en hund än en människa iaf, and it sucks =/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0