Grattis Jimmy 25år



Idag fyller jimmy 25 år, grattis gubben. Tänkte försöka sammanfatta dagen lite kort. Åkte till skolan kl 8, när vi kom dit så va lektionen inställd! Gah typiskt. Den enda lektion som verka rolig denhär veckan och den va såklartinställd - medicinsk teknik hette lektionen. Vi satt i cafeterian ett tag sen rullade vi hemåt runt kl halv 12. Jag mötte upp S på stan och lunchade med henne, de va nice. Va även in på kicks och köpte en parfym åt jimmy från farmor & farfar. Dom visste inte vad dom skulle ge honom så då kom jag på idén en parfym, för den han fick av mig på alla hjärtans(en lika dan) dag tog nyligen slut. Beckham signature heter den(om jag kommer ihåg rätt), en snygg lila flaska, den luktar fräsht och supergott :) Gick upp till farmor & farfar och lämnade den, sen drog jag hemåt till jimmy. Jag hade ställt in en tårta i kylen plus kakor och en plopp på en tallrik, och skrev ett litet brev till honom som en liten suprise. Hade ju inte tid att ge honom frukost på sängen idag. Det va ju meningen att jag skulle komma hem kl 17, men nu va jag tidig och han hade inte vaknat än. Han blev iaf glad sen när han fick se det i kylen :)

Sen gjorde jag klart smörgåstårtan som jag påbörjade och förberedde igår kväll. Vi tog en prommis med Bonzo och efter det ett bubbelbadd. Sen kl 19 kom mamma, pappa, brorsan och farmor för att gratta jimmy. Mamma hade gjort en tårta också, tack mami.

När jag hade dukat fram allt och stog i köket så hörde jag ett jäkla liv utanför. Det va några som stog och sjöng "Ja må han leva" för fulla halsar. Såg ut genom fönstret genom sovrummet att det stog nån där, en tjej. Vem fasen är det tänkte jag? Haha gissa vem som stog där med hela tjocka familjen. Jo världens bästa lotta med sin man P och sina 4 barn L, T, V och E. Snacka om suprise. Dom kom som en liten överaskning och grattade jimmy, han fick ett tungt paket oxå, en låda öl, hehe :P Det blev verkligen fullt hus här och dom stannade kvar en stund och fikade tårta, glass och kakor. Deras mista dotter L på typ 2 år är så jäääkla söt. Hon sprang omkring och va förälskad i vilda och drog med mig överallt i lägenheten för att leta efter henne. Haha hon är för go :)

När dom gick så va mamma, pappa, brorsan och farmor kvar en stund till. Efter jimmy åkt till jobbet ikväll tog jag en långsväng runt stan med Bonzo. Idag skötte han sig utmärkt. Inge gnäbb efter andra hundar, och han traskade på fint i min snabba takt :P Fick ju skavsår under foten igår när jag gick en långsväng på kvällen, idag blev det ju inte bättre. Är helt halt nu, det gör så jääävla ont :(

Av mig fick jimmy en epilator, hehe. Han hade önskat sig en sån så det fick han. Av brorsan och mig fick han en gitarr, brorsan stog för störtsta kostnaden, jag stog för några hundra. Av mamma & pappa fick han en våg, en sån som mäter fett, vatten, muskler, och den räknar ut hur många kcal man ska äta per dag. Han springer ju och väger sig överallt och är lite träningsgalen så vad passar inte bättre än en egen sån våg :P Av farmor & farfar fick han som sagt parfymen :)

Nu blir de snart natti för mig och djuren. Jag ska upp tidigt och åka till skolan för metodövningar hela dagen till kl 16.30 :(

.:Nypan:.


Hans suprisefrukost i kylskåpet


Smörgåstårteskapning pågår


Garneringen på G


Slutresultatet





Den va goooood ;P


Fina blommor och kort


Kommentarer
Postat av: eva

Åh vad mycket gott du fixat till Jimmy och vilken mysig dag med överaskningar det blev:)

kramiz

2010-09-03 @ 08:51:38
URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0