Uppsala




"Imorse" ringde mamma och undrade om jag ville hänga med hon o pappa till uppsala. Dom skulle på ikea(några grejer hon skulle köpa fanns inte här i vabo). Jag bestämde mig för att följa med så det va bara att knata ur sängen. När vi kom in i uppsala såg jag tornen på uppsala domkyrka, då frågade jag om dom hade varit där nån gång? Näe det hade dom inte, så då fråga jag om dom inte ville gå in i den och kolla runt i den för den är riktigt fin och jag tycker alla borde ha varit där minst en gång :) Och japp de ville dom så vi tog en liten sightseen i domkyrkan ;P Den är skitstor, och det är MASSOR med coola gravar där inne där kungar och sånt ligger.

Efter domkyrkan så åkte vi till ikea. Jag köpte stora glas, typ sånna som krogar brukar servera grogg i. Tror jag snodde med ett liknande från mulligans härom helgen, heh. Sen köpte jag spotlights som ska sättas på hyllan ovanför sängen, batterier och lite ljus.

Efter ikea åkte vi på en resturang och käkade asiatisk buffé. Det va färdiglagad mat, typ friterade räkor, friterad kycklig, olika kötträtter, kyckligspett och massa mer. Sen fick man även ta rå mat(olika sorters kött, kyckling, grönsaker, räkor mm). Sen lämnade man tallriken till en kock som stekte maten åt en. Riktigt gott, åt så jag seriöst höll på att dö. Det blev väl tre fulla tallrikar, mowahah. En liknande resturang finns på drottninggatan i sthlm, Bamboo heter den och det är nog världens godaste mat där. Det är ett måste att käka där när man är i sthlm! :)

Aja en trevlig dag med mami & papi :)

.:Nypan:.





































Lite bilder på några utav alla gravar som finns där.
Tände även ett varsitt ljus för Anny, Uno, Axel, Annie & Irma <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0