Cyklat



Idag cyklade jag till sjukhuset till kl 11, skulle till bm. Allt såg väl bra ut förutom att bebis inte har fixerat sig än.. En av orsakerna kan vara att mitt bäcken är för trångt, men det va ytterst sällsynt så det får vi hoppas att det inte är.. Isf blir det kejsarsnitt och det vägrar jag! En annan sak kunde vara att det fortfarande finns mycket plats där inne så bebisens huvud inte har åkt ner riktigt än. Kanske är en liiten plutt så den fortfarande har mycket utrymme. Aja det visar sig hur det går... Blodsockret låg på 6.9(jag brukar ligga på 4-5). Blodtrycket låg väl runt 125/70 som det brukar. Hjärtljuden låg på 130 slag/min.

Efter det cyklade jag till vallhov till Lotta, vi gjorde klart arbetet om Palliativ vård, och gjorde en powerpoint till det. På tisdag är det redovisning. Påväg hem från vallhov stannade jag till på coop och köpte kött.

Det blev en hel del cyklande idag, gick faktiskt rätt bra. Lotta tyckte jag va galen som cyklar så långt när jag har två veckor kvar av min graviditet, hon tyckte jag skulle ha ringt henne ist så hon kunde ha hämtat mig. Äh vafan jag tycker alla gravida bara sitter och gnäller, det är väl bara att bita ihop. Nu är jag lyckligt lottad så jag inte har direkt några krämpor. Visst det va lite jobbigt att cykla, anfådd blev jag och det kändes konstigt när jag fick sammandragningar. Men men det gick över förväntan bra, det va faktiskt riktigt skönt.

Ikväll blir det att grilla här hemma, Madde ska också komma. Dom ska dricka öl, lite fuskigt tycker jag. Länge sen jag va full nu, och länge sen jag rökte en cigg. Få se om de blir nå mer ikväll, visar sig vart vi hamnar.

.:Nypan:.









Kommentarer
Postat av: eva

Jag som trodde bebben hade fixerat sig redan när jag träffade Jimmy igår och han berättade stolt om bebbens bravader i magen och att bebben sjunkit längre ner:)Men än hinner han fixera sig och tycker du gör de så bra med skola och allt när du e gravid du e en kämpe:)

kram från mig som snart e farmor:)

2011-04-29 @ 19:29:52
URL: http://keltisk.blogg.se/
Postat av: Jessica

ja, jag tycker också de är lite väl tjatigt ibland. visst, fine om man har ont, men så länge de inte gör ont så förstår itne jag varför man ska behöva ta de lugnt??! har man ont eller får ont, visst, då ska man ta de lugnt, men så länge allt känns bra så är de väl bara att köra på??! (ska se mej efter 45 minuter med Ådi på cykel. han står breved, tungan inne i munnen, musklerna helt lugna. jag står vid cykeln, flåsar, knallröd i ansiktet, värker i låren å svullna fötter. Ska de vara rättvisa??!! hahahahahaha)

2011-04-29 @ 20:05:34
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Liger - det största Cat i världen.

Nice !!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0