Larmet




Både jag och jimmy vaknade inatt runt kl 3:30 av varningslarmet i sandviken. Övningslarm? sa jimmy, nää vafan det är ju natt sa jag. Larmet testat ju första måndagen varje månad kl 15, nu kan det ju inte va övning. Det tjöt en bra stund, sen blev det tyst.. Vad kan ha hänt då frågade jimmy. Ja antingen är det nått med AGA, sandvik eller krig. Krig va ju ganska uteslutet.. Efter ett tag ringde hans telefon, det brinner på sandvik.. Han ringde runt för att höra om han skulle jobba, han jobbar f.m denhär veckan och skulle alltså börja typ 6. Han skulle avvakta... Typ kl 6:30 åkte han iväg, då va det ingen fara längre... Jag kunde inte somna om, jag har jättesvårt för att somna om nu för tiden :( Låg vaken från 3:30-6:45 då min klocka ringde, då va det bara att kliva upp.

Va i skolan 8:30-12.00. Sen åkte jag och lotta och käka på ikea. Hann precis komma hem när jimmy kom och fråga om jag skulle följa med till gävle sjukhus, han skulle röntga handen(tummen) pga en olycka på jobbet. Hängde med han dit, sen tillbaka till sjukhuset i sandviken som han va hos tidigare. Det va som tur va inget brutet eller nån spricka, tydligen bara en stukning. Trodde mer på att tummen skulle va bruten, han är värsta uppsvälld.

Efter det åkte vi till coop och handlade. Han är en gottegris och handlade hem både chips, 1.5 kg lösgodis, kakor mm.. Jobbigt tycker jag, jag försöker att inte äta såntdär och det har gått rätt bra på sistonde.

Igår kväll runt åtta tog jag en promenad med mamma och wilma runt stan, tog ca 1 timme. Det är väl typ 4.5 km. Men faan va ont i fötterna jag fick, aj aj jag väger för mkt nu.

Jaja intressant inlägg, njaa.. Nu ska jag tvätta sen dö i soffan med min älskling, är skittrött efter nattens minisömn.


.:Nypan:.


Wilma i högbo för nån sommar sen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0