Muntliga tentorna




Idag va jag i skolan på f.m och hade dom fruktade muntliga tentorna. Det gick som tur var bra, nu kan jag andas uuuut. På psyk fick man först en jättelätt fråga muntligt - alla skulle nämna ett symptom på depression. Sen fick vi dra en varsin lapp och på den stog en annan fråga. Jag blev nojjig som fan för jag brukar ALLTID dra fel och få nå svårt. Tack och lov drog jag den LÄTTASTE frågan av alla, jag blev sååå nöjd, äntligen nått som går min väg. Min fråga löd- Nämn tre symptom man kan ha vid sjukdomen schizofreni. Jag har gått och hoppats på att jag skulle få nån fråga om schizofreni för det kunde jag allt om, och så fick jag en sån fråga, en aplätt sådan :P De flesta frågor som dom andra fick va ju lätta och jag kunde dom, men vissa va lite svår att förstå vad dom ville få fram. Jag trodde absolut att jag skulle få nån mer följdfråga eftersom jag fick en sån lätt fråga, men de fick jag inte och tack och lov för det. Jag har inbillat mig att dom kanske är extra snäll för jag är gravid, haha.

Efter psyk hade vi smärta med en annan lärare. Där fick vi inte dra nån lapp utan hon skulle ställa frågor till var och en. Faan tänkte jag, ge mig en lätt. Tänkte att även hon kanske ger mig en lätt fråga eftersom jag är höggravid, haha. Jag satt näst sist och kunde alla frågor hon ställde till dom andra.. Första frågan till mig va: hur stor är maxdosen för paracetamol. LÄTT! 4 gram/dygn/vuxen. Sen började hon fråga runt igen och mitt namn kom aldrig. Jag kunde precis alla frågor som dom andra fick, börja nojja och tänkte vafaan ska hon fråga mig nudå, nu har ju alla lätta gått. Vissa personer kunde inte sina frågor och då satt man där och hoppades att jag skulle få svara, de va så svårt att hålla käften men de lära jag ju, hah. Sen va det en tjej bredvid mig som inte kunde svara på sin fråga, då kollade läraren på mig och jag skyndade mig att säga att dendär kan jag svara på, så då fick jag det. Fråga va: Nämn vilka läkemedel man använder till neuropatisk smärta. Mitt svar blev: Antiepileptika och Tricykliska antidepressiva. Sen kan man även använda opioider och eda(lokalanestesi) men det är inge vanligt utan dom två förstnämna är nummer 1 om man säger så. Efter det kunde jag pusta ut, gaah..

De gick iaf bra på båda "tentorna". Jag kunde typ alla svar på alla frågor som ställdes. Några fick lite jobbigt och kunde inte svara på endel frågor, men då fick dom andra frågor ist så jag tror(hoppas) alla klarade sig. Jag har Lotta att tacka för att jag kunde så mkt, vi har ju pluggat ihop inför dethär. My best pluggmate! :)

.:Nypan:.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0